Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Zdrowie)
    Szanowna Pani Starosto

    Dziś Zarząd Powiatu odwołał dyrektora szpitala powiatowego i kandydata starosty Bogumiły Więckowskiej (PO) na prezesa spółki tworzonej na majątku szpitala z zajmowanego stanowiska. Zarząd Powiatu nie ogłosił konkursu, a nieznany nikomu kandydat został powołany na stanowisko dyrektora szpitala z rekomendacji Pani starosty, która w ramach swoich obowiązków nadzoruje szpital powiatowy. Ocena działań dyrektora szpitala, prowadzonych pod nadzorem starosty, doprowadziła do jego odwołania. W takiej sytuacji proszę Panią starostę, aby zachowała się jak człowiek honoru i podała się do dymisji.

    Pozdrawiam.
    (Dagmara, 29.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Żeby wypowiadać się w tak asertywny sposób trzeba mieć wiedzę Pani Dagmaro.

    Powoływanie i odwoływanie dyrektora ZP ZOZ-u nie jest kompetencją Starosty. Powoływanie Prezesa Zarządu Spółki tez nie jest kompetencją Starosty. Na stanowisku p.o. Dyrektora ZP ZOZ została powołana Pani Krystyna Górska, ordynator OIT-u. Ustawowa procedura konkursowa na stanowisku Dyrektora ZP ZOZ trwa ok. dwóch miesięcy.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Jestem doktorantką Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie piszę pracę dyplomową, która dot. procesu audytu i doskonalenia Systemów Zarządzania Jakością. Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o przeznaczenie chwili czasu na rozmowę w celu udzielenia pozwolenia na udostępnienie mi danych z audytów, które będę mogła użyć do pracy naukowej.

    Pozdrawiam.
    (Danuta, 21.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Z przykrością Panią informuję, że Starostwo Powiatowe w Otwocku z dniem 31 sierpnia 2012r. z przyczyn finansowych wypowiedziało umowę z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji w Warszawie, tym samym nie jest możliwe udostępnienie Pani aktualnych audytów potwierdzających doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.

    Z up. Starosty

    Zbigniew Rak
    Sekretarz Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
    Szanowna Pani Starosto

    Czy możliwe jest sfinansowanie przez powiat budowy obwodnicy Karczewa, która to ujęta jest w aktualnym studium? Chodzi dokładniej o budowę drogi od dzielnicy przemysłowej do drogi Warszawa-Puławy. Ta inwestycja zdecydowanie i definitywnie odciążyła by centrum miasta od transportu drogowego (TIR). Wg mnie inwestycja ta powinna być traktowana priorytetowo przez powiat i gminę.

    Pozdrawiam.
    (Karol, 19.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy nie jest prawem miejscowym. Takim aktem jest plan zagospodarowania przestrzennego, którego na chwilę obecną gmina Karczew nie posiada. Skoro gmina zamieściła obwodnicę Karczewa od dzielnicy przemysłowej do drogi wojewódzkiej 801 to tylko gmina może sfinansować realizację zadania, tym bardziej, że obwodnica nie będzie miała charakteru ponad lokalnego tylko drogi powiatowej.

    Też jestem zdania, że realizacje obwodnicy z chwilą przyjęcia uchwały Rady miejscowego planu zagospodarowania należy potraktować priorytetowo. W tym celu można pozyskać przez gminę środki w ramach NPPDL bądź też unijne.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Jakie kryteria oraz co jeszcze jest brane pod uwagę, żeby zostać dyrektorem Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury w Otwocku?

    Ps. Proszę zmienić ten niedorzeczny zapis, że wszystkie pola przy wypełnianiu formularza są obowiązkowe!

    Pozdrawiam.
    (Czytelnik mimo woli, 08.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W odpowiedzi na zadane Pani Staroście pytanie odnośnie kryteriów powołania na stanowisko dyrektora Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury wyjaśniam co następuje:

    Instytucje kultury to zarówno państwowe, jak i samorządowe instytucje kulturalne, czyli np. dom kultury. Zasady organizacji, a w tym i kierowania takimi placówkami reguluje ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( ustawa o działalności kulturalnej).

    Jednostki samorządu terytorialnego organizują działalność kulturalną, tworząc samorządowe instytucje kultury, dla których prowadzenie takiej działalności jest podstawowym celem statutowym.

    Jakie zasady obowiązują przy powołaniu ?

    Akt powołania stanowi, obok umowy o pracę, wyboru i mianowania, podstawę nawiązania stosunku pracy. Szczególny charakter tego stosunku przejawia się m.in. w tym, iż jest on czynnością prawną jednostronną. Oznacza to, że na mocy takiego powołania dany organ powierza kandydatowi określone stanowisko kierownicze oraz tym samym decyduje o nawiązaniu stosunku pracy.

    Pracownika powołuje się na czas nieokreślony. Wyjątek mogą wprowadzić przepisy szczególne, na podstawie których dopuszczalne jest powołanie pracownika na czas określony. W takiej sytuacji stosunek pracy z pracownikiem nawiązany zostanie jedynie na okres objęty tym powołaniem (art. 68 k.p.).

    Dyrektora instytucji kultury powołuje właściwa jednostka samorządu terytorialnego na czas określony lub nieokreślony po zasięgnięciu opinii właściwych związków zawodowych działających w tej instytucji kultury oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych (art. 15 ustawy o działalności kulturalnej). Odwołanie następuje w tym samym trybie.

    Wyjątek stanowią przepisy k.p. dotyczące:
    • trybu postępowania przy rozwiązaniu umów o pracę oraz
    • rozpatrywania sporów ze stosunku pracy w zakresie orzekania o bezskuteczności wypowiedzenia i przywróceniu pracownika do pracy.

    Wymagane kwalifikacje od przyszłego dyrektora

    Według ogólnych zasad wynikających z ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych pracownikiem samorządowym może być osoba:
    • która jest obywatelem polskim,
    • która posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
    • która ukończyła 18 rok życia i ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
    • której stan zdrowia pozwala na zatrudnienie jej na określonym stanowisku.

    Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia wspomniane wymagania oraz dodatkowo:
    • nie była prawomocnie skazana za przestępstwo umyślne,
    • cieszy się nieposzlakowaną opinią.

    Natomiast pracownikiem samorządowym zatrudnionym na kierowniczym stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia wszystkie wspomniane wymagania oraz dodatkowo:
    1) ma łącznie co najmniej dwuletni staż pracy:
    • na stanowiskach urzędniczych w jednostkach lub
    • w służbie cywilnej, lub
    • w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk obsługi albo
    • w innych urzędach państwowych, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi lub
    • na kierowniczych stanowiskach państwowych,
    2) ma wyższe wykształcenie.

    Kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury wybiera się w drodze konkursu (art. 16 ustawy o działalności kulturalnej). Oczywiście od tej zasady istnieje wyjątek. Dotyczy on sytuacji, w której minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego wyraża zgodę na powołanie dyrektora instytucji kultury bez wcześniejszego konkursu. Kandydat taki musi jednak zostać wskazany przez właściwą jednostkę samorządową.

    W pozostałych przypadkach przeprowadza się konkurs. Dodatkowo, w załączniku do rozporządzenia z 19 października 2004 r. w sprawie ustalenia listy samorządowych jednostek instytucji kultury, w których wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora następuje w drodze konkursu, wskazane są konkretne instytucje, dla których konkurs dyrektorski jest wymagany.

    Najpierw jednostka samorządowa, do której należy instytucja kultury, musi powołać komisję konkursową złożoną z:
    • 3 przedstawicieli jednostki samorządowej,
    • 2 przedstawicieli ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
    • 2 przedstawicieli zakładowych organizacji związkowych reprezentatywnych, działających w tej instytucji kultury (w razie braku takich organizacji powołani zostają dwaj przedstawiciele załogi tej instytucji),
    • 2 przedstawicieli stowarzyszeń zawodowych lub twórczych właściwych ze względu na zakres działania tej instytucji kultury.

    Szczegółowe zasady przeprowadzania konkursów na stanowisko m.in. kierownika ośrodka kultury wynikają z przepisów rozporządzenia z 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (rozporządzenie o przeprowadzeniu konkursu).

    ETAP I - ogłoszenie konkursu

    Właściwa jednostka samorządowa ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora ośrodka kultury. Postanowienie o ogłoszeniu konkursu określa w szczególności:
    • formalne kryteria wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora,
    • termin rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego (§ 2 rozporządzenia o przeprowadzeniu konkursu).

    Dokładniej samo ogłoszenie powinno określać:
    • nazwę i adres instytucji kultury,
    • wymagane kwalifikacje kandydatów i sposób ich udokumentowania,
    • termin i miejsce złożenia wniosku o przystąpienie do konkursu, a także termin złożenia wymaganych dokumentów, nie krótszy niż 30 dni od daty opublikowania ogłoszenia,
    • przewidywany termin rozpatrzenia wniosków,
    • informację o sposobie zapoznania się kandydata z warunkami organizacyjno-finansowymi działalności instytucji kultury.
    Ogłoszenie o przeprowadzanym konkursie powinno zostać zamieszczone w dziennikach ogólnokrajowych lub regionalnych, w zależności od tego, jakiemu organowi instytucja kultury podlega.

    Komisja nie musi kończyć swoich obrad wyborem określonych osób, jeśli stwierdzi nieprzydatność na funkcję dyrektora wszystkich kandydatów. W takiej sytuacji nabór ogłaszany jest ponownie.

    ETAP II - prace komisji

    Do zadań komisji należy przede wszystkim określenie kryteriów oceny przydatności kandydata oraz przeprowadzenie samego postępowania konkursowego. Następnie komisja sporządza protokół z posiedzenia, żeby w końcu przekazać swoje wyniki wraz z dokumentacją jednostce samorządowej.

    ETAP III - zatrudnienie dyrektora

    Po ustaleniu przez komisję, czy kandydat spełnia wszystkie warunki określone w ogłoszeniu oraz po przeprowadzonej z nim rozmowie w ramach samego postępowania konkursowego, komisja przedstawia właściwej jednostce swoje stanowisko. Jeżeli decyzja jest pozytywna, kandydat zostaje powołany na stanowisko dyrektora.
    Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 11 stycznia 2005 r. powołanie dokonane na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o działalności kulturalnej stanowi podstawę nawiązania stosunku pracy w rozumieniu art. 68 k.p. z dyrektorami instytucji kultury (sygn. akt I PZP 11/04, OSNP 2005/9/123).

    Podstawa prawna:
    • Ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r. nr 21, poz. 94; ost.zm. Dz.U. z 2008 r. nr 93, poz. 586)
    • Ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (j.t. Dz.U. z 2001 r. nr 13, poz. 123; ost.zm. Dz.U. z 2006 r. nr 227, poz. 1658)
    • Ustawa z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593; ost. zm. Dz.U. z 2006 r. nr 79, poz. 549)
    • Rozporządzenie Ministra Kultury z 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz.U. nr 154, poz. 1629)
    • Rozporządzenie Ministra Kultury z 19 października 2004 r. w sprawie ustalenia listy samorządowych jednostek instytucji kultury, w których wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora następuje w drodze konkursu (Dz.U. nr 242, poz. 2422)

    W Otwocku nie ma Powiatowego Domu Kultur,y ale być może miał Pan/Pani na myśli Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury, który nie jest jednostką kultury lecz jednostką oświatową. Kandydat na dyrektora takiej placówki musi spełniać określone niżej wymagania:

    I . Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące wymagania:
    1. posiada stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz
    a) ukończyła studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w Młodzieżowym Domu Kultury lub ukończyła studia pierwszego stopnia lub studia wyższe zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych i posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w Młodzieżowym Domu Kultury
    b) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z za¬kresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli
    c) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego.
    d) uzyskała:
    - co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
    - pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
    - w przypadku nauczyciela akademickiego — pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej,
    e) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykony¬wania pracy na stanowisku kierowniczym,
    f) nie była karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. — Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego — karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. — Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
    g) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    h) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
    i) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, z późn. zm.)

    II. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:
    1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju placów¬ki;
    2) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia dowodu osobistego lub in¬nego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata
    3) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację
    — o stażu pracy pedagogicznej — w przypadku nauczyciela albo
    — o stażu pracy dydaktycznej — w przypadku nauczyciela akademickiego,
    4) oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy
    5) oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
    6) zaświadczenie lekarskie o braku przeciw¬wskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
    7) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigana z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
    8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, z późn. zm.).
    10)oryginał lub poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela
    11) oryginał lub poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego,
    12) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. — Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. — Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.).
    13) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.

    Z up. Starosty

    Grzegorz Michalczyk
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Co to znaczy obowiązkowe wypełnianie formularza...? Absurd!

    Pozdrawiam.
    (Obywatel, 08.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Zadawanie pytań do Starosty Otwockiego za pośrednictwem strony www.powiat-otwocki.pl odbywa się poprzez uzupełnienie Formularza. Podanie danych: imienia i adresu e-mail nie powinno nastręczać pytającemu większych problemów, natomiast administratorowi strony pozwala na sprawdzenie, czy pytanie nie zostało przekazane jako np. SPAM.

    Jeśli jest Pan zainteresowany bezpośrednim kontaktem ze Starostą Otwockim, zapraszamy do kontaktu z Biurem Zarządu.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Czy Państwo mogą się zająć ulicą Otwocką w miejscowości Glina? Dziury po 15 cm głębokości i wielkości około 1m2. Tego się nie da ominąć. I tylko mam prośbę, nie jak ostatnio, w zapiaszczone i zapełnione wodą dziury wrzucono coś i uklepano łopatą. A teraz dziura w tym samym miejscu.

    I Jeszcze jedno pytanie co z mostkiem na ulicy M.Dąbrowskiej (na przeciwko placu zabaw)? Od roku się tam po prostu zapada asfalt. Tworzy się zwężenie na tym mostku. A to zagraża bezpieczeństwu ruchu pieszych i pojazdów.

    Pozdrawiam.
    (Piotr, 07.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku uprzejmie informuje, że po przeprowadzonej w dniu 11 września 2012 r. wizji lokalnej w m. Glina na na ul. Otwockiej nie stwierdzono ubytków w nawierzchni jezdni. Odnośnie kwestii przepustu drogowego na ul. Marii Dąbrowskiej w Glinie, informujemy że w chwili obecnej realizujemy przebudowy przepustów będących w gorszym stanie technicznym, załamanych lub stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przepust w Glinie jest drożny, uszkodzony jest na nim przyczółek. Po wykonaniu napraw przepustów, o których wyżej mowa, przystąpimy do naprawy przepustu w miejscowości Glina. W pierwszej kolejności zostanie naprawiony przyczółek, a następnie uszkodzona nawierzchnia jezdni na przepuście.

    Z up. Starosty

    Jerzy Bojanowski
    Dyrektor ZDP w Otwocku
  • Pytanie: (kategoria: Samorząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Dlaczego na stronie internetowej Powiatu Otwockiego brak relacji z ostatniej sesji Rady Powiatu, czyli z dnia jeśli się nie mylę 19 lipca ?

    Pozdrawiam.
    (Marek, 01.08.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W związku z okresem urlopowym relacja z XXI sesji Rady Powiatu w Otwocku została opublikowana na stronie w dniu 02 sierpnia. Za utrudnienie przepraszamy.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowna Pani Starosto

    Piszę po raz 3-eci raz do Państwa z zapytaniem, co dalej ze Świdermajerami w Otwocku, z Pensjonatem Górewicza? Nadal brak od Państwa odzewu.

    Czy Górewicz będzie dostosowany do nowych funkcji: pensjonatu, hotelu, restauracji, galerii, czy sanatorium? Jak tak, to kiedy? Czy nadal będzie marniał? Czy istnieje plan, projekt rekultywacji historycznych budowli w Otwocku oczywiście należących do Skarbu Państwa, czyli do Starostwa?

    Pozdrawiam.
    (Maciej Rosłoniec, 04.06.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Na wniosek Starosty, za zgodą Wojewody Mazowieckiego ogłoszony jest konkurs na audyt obiektu Sanatorium Górewicza. Audyt wykaże, co w historycznej budowli należy zachować, a które fragmenty dostosować do współczesnych wymogów obiektów użyteczności publicznej.Audyt będzie załącznikiem do aktu notarialnego przyszłego inwestora. Mam nadzieję, że w tym roku obiekt zmieni właściciela, gdyż jest zainteresowanie ze strony potencjalnych inwestorów.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowna Pani Starosto

    Czy już wiadomo, co stanie się z Pałacem Zamojskich i byłą szkołą w Kołbieli? Czy starostwo ma jakieś plany dotyczące tego miejsca? Wszelkie próby sprzedaży zakończyły się fiaskiem, a tę piękne miejsce staje się coraz bardziej zaniedbane.

    Pozdrawiam.
    (Marcin, 09.05.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Pałac Zamojskich wraz ze szkołą w najbliższym czasie powinien zostać sprzedany, ponieważ zgłosili się do Starostwa poważni inwestorzy. Dziękuję za zainteresowanie ważnym dla powiatu otwockiego zabytkiem.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Moje pytanie dotyczy drogi w Izabeli (gm.Wiązowna) i Michałówku. Obiecywano nam, że w 2011 roku zostanie wykonana mapa podziałowa. Dlaczego nie została wykonana? Starania o tę drogę trwają od lat a wykonanie mapy podziałowej jest pierwszym etapem prac. Jakie są szanse na wykonanie tej mapy w 2012r. Co będzie jeśli jakiś mieszkanie nie odda gruntu bezpłatnie, czy zablokuje budowę drogi. Droga w Izabeli planowana jest na 2013r. czy można choćby w przybliżeniu określić termin wykonania drogi w Michałówku, czy Powiat planuje także połączenie tych dróg z drogą 721 i uzyskanie lepszej komunikacji z Warszawą przez mieszkańców Boryszewa, Duchnowa i Kącka.

    Pozdrawiam.
    (Andrzej, 23.04.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana wystąpienia w sprawie wykonania mapy zawierającej projekt podziału działek planowanych na poszerzenie drogi powiatowej Nr 2701 W Zakręt - Michałówek - Duchnów - Izabela uprzejmie informuję, że:

    - w roku ubiegłym projekt podziału działek nie został wykonany, gdyż zakres prac do wykonania był większy niż planowaliśmy, a więc i środki pierwotnie przyznane na w/w cel były za małe,

    - w roku bieżącym została podpisana umowa z wykonawcą przez Zarząd Dróg Powiatowych na wykonanie prac podziałowych. Termin wykonania przez 2,5 miesiąca od chwili podpisania umowy czyli do końca lipca 2012 roku,

    - myślę, że wszyscy mieszkańcy wyrażą zgodę na oddanie swoich gruntów nieodpłatnie,

    - czy w roku 2013 inwestycja będzie realizowana, niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć.Realizacja zadania zależy od wielkości środków przeznaczonych w budżecie Powiatu na inwestycje drogowe a także od ewentualnie pozyskanych środków zewnętrznych na w/w cel.

    Reasumując najwcześniej można będzie odpowiedzieć na pana pytanie w listopadzie 2012r. z chwilą przyjęcia przez Zarząd Powiatu projektu budżetu na rok 2013.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki