Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Mamy XXI wiek, a 25 km od centrum Warszawy droga powiatowa 2701W na odcinku Izabela - Michałówek po każdym deszczu staje się drogą księżycową. W połowie jest nieprzejezdna, a w połowie przejazd nią powoduje uszkodzenie zawieszenia samochodu. Zdecydowaliście jako Starostwo złożenie wniosku do MSWiA o dofinansowanie budowy drogi 2702W o długości 546 mb (ten odcinek drogi ma niezły asfalt) zamiast jak wnioskował Wójt Wiązowny na odcinek drogi 2701W w Izabeli. Jeżeli tak to nawieźcie na tą drogę taką ilość kruszywa aby była przejezdna przez cały rok bez względu na warunki pogodowe. Podatki jakie odprowadzają mieszkańcy tych dwóch miejscowości do Skarbu Państwa, myślę, że spokojnie wystarczą na to przedsięwzięcie inwestycyjne.

    Pozdrawiam.
    (Andrzej Jakóbiec, 09.12.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana wystąpienia z dn. 9 grudnia 2011 r. w sprawie stanu technicznego drogi powiatowej Nr 2701W na odcinku Izabela -Michałówek uprzejmie informuję, że:
    - stan techniczny przytoczonej przez Pana odcinka drogi jest nam znany i na pewno nie zadowala ani Starostwa, ani Dyrekcji Zarządu Dróg Powiatowych,
    - spróbujemy zastosować się do Pana sugestii w kwestii nawożenia kruszywa w miarę posiadanych środków finansowych ( na bieżące utrzymanie dróg mamy na rok 2012 – 200 tys. zł mniej niż w roku bieżącym),
    - podatki, które Państwo odprowadzacie do budżetu państwa, są do Powiatu przekazywane w minimalnej części – tylko 10,25%, natomiast gminy otrzymują ponad 30%.

    Przebudowa drogi powiatowej Nr 2701W w Izabeli nie mogła być przedmiotem złożonego wniosku w ramach NPPDL, gdyż nie było mapy podziałowej na wydruku działek, które mają być przejęte od osób fizycznych przez powiat.

    Obecnie trwają prace geodezyjne, na które zostały przeznaczone środki zarówno gminy jak i powiatu. Także, nie jest tak, że sami zdecydowaliśmy o wyborze zadania, gdyż o pracach wyżej wymienionych na bieżąco była informowana Pani Wójt.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    W jaki sposób dokonywane są naprawy dróg powiatowych? Czy ktokolwiek dokonuje kontroli stanu dróg i na tej podstawie naprawiane są nawierzchnie czy też decyzja o naprawach zapada tylko po wcześniejszej interwencji? Moje doświadczenie wskazuje tylko na to drugie - dlaczego? Druga sprawa - czy ktokolwiek kontroluje jaka jest jakość przeprowadzanych napraw? Być może urząd starosty winien to sprawdzać na bieżąco? Ekipa z płynną substancją do wypełniania dziur, widzi tylko niektóre ubytki asfaltu ignorując większość z nich ... Niezrozumiały jest dla mnie fakt utrzymywania usługodawcy, który robi to nierzetelnie i niechlujnie. Czy nie szkoda Państwu pieniędzy na usługę, która jest źle wykonywana? Przykładem jest odcinek drogi z Glinianki do Rzakty - który jeszcze nigdy nie został naprawiony tak, aby nie było w nim dużych dziur - wyrw w asfalcie, a na efekty tej działalności naprawdę nie trzeba długo czekać i robi się coraz gorzej. Bardzo proszę o wyjaśnienia.

    Pozdrawiam.
    (Izabela, 01.12.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na Pani informacje przesłane e-mailem uprzejmie informuję, że remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych dróg powiatowych wykonywane są przez cały rok na podstawie przeprowadzanych przez ZDP objazdów dróg oraz zgłoszeń pisemnych, telefonicznych i wysłanych drogą elektroniczną (e-mail).

    Z uwagi na fakt, iż zarządzamy ponad 240 km dróg o nawierzchni asfaltowej oraz ponad 70 km dróg gruntowych, nie jesteśmy w stanie realizować jednocześnie remontów cząstkowych. Powyższa sytuacja w pierwszej kolejności wymusza na nas konieczność realizacji napraw największych ubytków w nawierzchni jezdni, które stwarzają realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego - mniejsze ubytki uzupełniane są w drugiej kolejności.

    Za powstałe w/wym. uciążliwości – panią i użytkowników dróg przepraszamy.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Mam działkę w Wólce Mlądzkiej przez którą przechodzi rów melioracyjny uniemożliwiający wjazd. Chciałabym zabudować ten rów kręgami. Proszę o informację, kto wydaje zgodę na taką zabudowę i jakie dokumenty są wymagane.

    Pozdrawiam.
    (Ela, 19.10.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na pytanie w sprawie udzielenia informacji na temat przebudowy rowu melioracyjnego w Wólce Mlądzkiej, Starostwo Powiatowe w Otwocku, uprzejmie informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z póź. zm.) rowy należą do urządzeń wodnych. Zapisy ustawy Prawa wodnego zabraniają niszczenia bądź uszkadzania urządzeń wodnych, a ich przebudowa lub likwidacja wymaga, zgodnie z art. 9 ust. 2 pkt 2 oraz art. 122 ust. 3 w/w ustawy, uzyskania pozwolenia wodnoprawnego.

    W celu uzyskania pozwolenia wodnoprawnego należy wystąpić do Starosty Otwockiego z wnioskiem na przebudowę urządzenia wodnego, przedkładając operat wodnoprawny opracowany zgodnie z art. 132 ustawy Prawo wodne. Operat wodnoprawny sporządza się w formie opisowej i graficznej.

    Część opisowa operatu zawiera:

    1. oznaczenie zakładu ubiegającego się o wydanie pozwolenia, jego siedziby i adresu,
    2. wyszczególnienie:
     celu i zakresu zamierzonego korzystania z wód,
     rodzaju urządzeń pomiarowych oraz znaków żeglugowych,
     stanu prawnego nieruchomości usytuowanych w zasięgu oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych, z podaniem siedzib i adresów ich właścicieli,
     obowiązków ubiegającego się o wydanie pozwolenia w stosunku do osób trzecich,
    3. charakterystykę wód objętych pozwoleniem wodnoprawnym,
    4. ustalenia wynikające z warunków korzystania z wód regionu wodnego,
    5. określenie wpływu gospodarki wodnej zakładu na wody powierzchniowe oraz podziemne,
    6. planowany okres rozruchu i sposób postępowania w przypadku rozruchu, zatrzymania działalności bądź wystąpienia awarii lub uszkodzenia urządzeń pomiarowych oraz rozmiar, warunki korzystania z wód i urządzeń wodnych w tych sytuacjach.
    7. informację o formach ochrony przyrody utworzonych lub ustanowionych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, występujących w zasięgu oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych

    Część graficzna operatu zawiera:

    1. plan urządzeń wodnych i zasięg oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych, z oznaczeniem nieruchomości wraz z ich powierzchnią, naniesiony na mapę sytuacyjno-wysokościową terenu,
    2. zasadnicze przekroje podłużne i poprzeczne urządzeń wodnych oraz koryt wody płynącej w zasięgu oddziaływania tych urządzeń,
    3. schemat funkcjonalny lub technologiczny urządzeń wodnych.

    Po uzyskaniu decyzji na przebudowę urządzenia wodnego, po jej uprawomocnieniu, przed przystąpieniem do przebudowy, należy zgodnie z ustawą Prawo budowlane, dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania przedsięwzięcia do Starosty (Wydział Architektury). Jeżeli Starosta nie wniesie zastrzeżenia, wtedy można przystąpić do prac w zakresie opisanym w operacie wodno-prawnym i decyzji wodno-prawnej.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    W dalszym ciągu nie mam odpowiedzi na moja wiadomość, rozumiem, że nikt w urzędach nie pracuje, nie mniej jednak asfalt został już położony. Czy w budżecie na 2012 rok zostanie ujęty kolejny etap drogi w miejscowości Natolin? Gdzie ewentualnie można zobaczyć ofertę przetargową na ostatni położony kawałek drogi?

    W Natolinie na drodze powiatowej w kierunku Woli Władysławowskiej jest most nad Kanałem Zuzanowskim, przez kilkadziesiąt lat nie był remontowany. Czy istnieje możliwość przeprowadzania kontroli stanu tego mostu? Przez ten most nie tylko przejeżdżają osobowe samochody, ale również ciężkie sprzęty z firmy Fedro i nie tylko. Czy nie ma zagrożenia na takim moście? Czy nie powinien być tam ustawiony znak do jakiej wagi mogą przejeżdżać samochody? Czy nie powinien zostać w pierwszej kolejności przeznaczony do remontu jeśli stwarza zagrożenie?

    Pozdrawiam.
    (Iwona, 13.10.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Droga o którą Pani pyta w zasadzie ze środków, które były w naszej dyspozycji została zrealizowana. Pozostały do zrobienia pobocza oraz rowy do okopania.

    Na rok 2012 przyjęliśmy w budżecie powiatu środki na kontynuację zadań:
    - droga powiatowa Nr 1311W Wola Władysławowska- Łucznica-Pilawa w Natolinie 100 000 zł
    - droga powiatowa Nr 2747W Osieck-Natolin-Kościeliska w Czarnowcu 100 000 zł.

    Liczymy, że tak jak miało to miejsce w latach poprzednich, na wsparcie gminy Osieck.

    Most, który jest na Kanale Zuzanowskim jest w trakcie kontroli w ramach okresowych przeglądów technicznych obiektów mostowych. W zależności od wyników przeglądu ewentualnie ustawione będą znaki o ograniczeniu towarowym. Na rok 2012 w programie budżetu nie planujemy przebudowy tego obiektu.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    W dniu 19 września złożyłam w Starostwie w Otwocku przy ulicy Komunardów wniosek o budowę przyłącza gazowego, chciałabym się dowiedzieć, kiedy realnie mogę się spodziewać terminu odbioru pozwolenia na budowę? Pani prowadząca moją sprawę poinformowała mnie, że dokumenty przygotowała i oddała je do podpisu ok. dwóch tygodni temu. Czy mogę prosić Panią Starostę o informację, kiedy mogę spodziewać się wydania pozwolenia, gdyż budowę zamierzam rozpocząć jak najszybciej, aby móc przyłączyć gaz i zacząć jeszcze ogrzewać w tym roku mieszkanie, a na dworze jest już bardzo zimno, w domu mieszka dwoje dzieci.

    Pozdrawiam.
    (Anna, 13.10.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Uprzejmie informuje, że pozwolenie na budowę przyłącza gazowego może Pani odebrać nawet dziś tj. 14.10.2011 r. bądź też w przyszłym tygodniu. W kwestii udzielenia informacji przez pracownicę Wydziału Architektury została przeprowadzona rozmowa dyscyplinarna.

    Przepraszam za nieporozumienie.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowna Pani Starosto

    Chciałbym dowiedzieć się, jak wygląda kwestia stypendiów unijnych dla studentów? Niestety w BIP-ie tego nie było.

    Pozdrawiam.
    (Kamil, 06.10.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Obecnie powiat otwocki nie realizuje żadnych projektów stypendialnych , w tym stypendiów dla studentów. Ostatnie projekty unijne dotyczące stypendiów dla studentów powiat realizował w 2006 r. - były to projekty systemowe. Projekty te w naszym powiecie realizowane były przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.

    Z up. Starosty

    Hanna Majewska Smółka
    Dyrektor Oświaty Powiatowej
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Czy ulica Batorego w Otwocku jest już oddana do użytku? Jeżeli tak, to zastanawia mnie skręt z Okrzei w Batorego w prawo czy to jest najnowsze zabezpieczenie studzienki w jezdni. Jest tak od początku. Także nie dojeżdżając do ronda na Kraszewskiego po prawej stronie Batorego stojące pachołki w zapadającej się kostce brukowej przy samym pasie jezdni. Ulica Batorego jest ulicą powiatową więc do Państwa kieruję te pytanie.

    Pozdrawiam.
    (Maciej, 16.09.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Ulice Batorego jak też Kraszewskiego łącznie z rondem przy Warsztatowej, nie są odebrane od wykonawcy czyli od "EUROVIA POLSKA" S. A. Komisja odbioru spotkała się dwukrotnie i dwukrotnie nie odebrała robót. Potwierdziła m. in. Pana spostrzeżenia. Będziemy egzekwowali wszystkie niedoróbki aż do skutku.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowna Pani Starosto

    Zwracam się z zapytaniem o dokładny sens uchwały NR 76/X/11 Rady Powiatu w Otwocku z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży w trybie bezprzetargowym lokali mieszkalnych na rzecz dotychczasowych najemców.

    Jako wieloletni mieszkaniec budynku przy ul. Pułaskiego 7 B, jestem jedną z osób, których ta uchwała dotyczy. Aby starać się o 90% bonifikaty mam zgodnie z uchwałą uzasadnić swój wniosek sytuacją osobistą i rodzinną oraz spełnić warunki określone w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. Nie zostały one podane w uchwale explicite, stąd proszę o stwierdzenie czy moje rozumienie jest właściwe. Oto ono: Dochód miesięczny na członka rodziny ma nie przekraczać 50% średniego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za ostatni kwartał roku 2010, który według danych Głównego Urzędu Statystycznego wyniósł 3 438,21 zł. Zatem średni miesięczny dochód na członka rodziny nie może przekroczyć 1719,10 zł. Ów średni miesięczny dochód powinienem wyliczyć oparciu o PIT-y za rok 2010.

    Pozdrawiam.
    (Wiesław, 05.09.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Uchwała Rady Powiatu nr 76/X/2011 z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży w trybie bezprzetargowym lokali mieszkalnych na rzecz dotychczasowych najemców, daje zgodnie z art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, upoważnienie Zarządowi Powiatu Otwockiego do udzielania bonifikat w oparciu o stawki przewidziane w uchwalę. Zarząd Powiatu ocenia czy spełnione są przesłanki z § 2 uchwały na podstawie oświadczeń złożonych przez najemców oraz czas trwania stosunku najmu na podstawie przedstawionych przez najemców umów najmu. Do najemców lokali mieszkalnych w budynku przy ul. Pułaskiego 7B zostały skierowane indywidualnie pisma informujące o zasadach udzielania bonifikat oraz zawierające wzór oświadczenia. Bonifikata 90% udzielana jest na wniosek najemcy, gdy spełnia warunki określone w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.o gospodarce nieruchomościami oraz przemawia za tym jego sytuacja osobista i rodzinna. Bonifikata będzie więc przysługiwać najemcy, którego dochód na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, w którym następuje zbycie, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 z późn. zm.). Zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 9 lutego 2011 r. (M.P. z 2011 r. nr 11, poz. 120) przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej w 2010 r. wynosiło 3224,98 zł (50% wynagrodzenia - 1612,49 zł). Uzasadniając wniosek o przyznanie bonifikaty najemca powinien opisać swą sytuację rodzinną/osobistą oraz dołączyć kserokopię zeznania rocznego z tytułu osiągniętego dochodu w 2010 r. lub zaświadczenie o zarobkach wystawione przez pracodawcę. Zarówno wniosek, jak i dokumenty są oceniane przez Zarząd Powiatu, który ostatecznie decyduje o przyznaniu bonifikaty.

    Z up.Starosty

    Agnieszka Zakrzewska - Buczek
    Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
  • Pytanie: (kategoria: Ochrona Środowiska)
    Szanowna Pani Starosto

    Do kogo lub do jakiej instytucji należy wystosować pismo z prośbą o ochronę obszaru leśnego, a konkretnie jednej ze świderskich wydm? Jest ona notorycznie rozjeżdżana przez quady, motocykle i auta terenowe. Przydałby się szlaban, znak zakazu wjazdu. Do kogo trzeba się zwrócić?

    Pozdrawiam.
    (Justyna, 03.09.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2004 Nr 92 poz. 880 z późniejszymi zmianami) należy się zwrócić do rady gminy. Ustanowienie przez Radę Gminy użytku ekologicznego pozwoli na zachowanie cennego obszaru. Poniższy fragment cytowanej ustawy określa sposób ustanowienia ochrony obszaru.

    Art. 42.

    Użytkami ekologicznymi są zasługujące na ochronę pozostałości ekosystemów mających znaczenie dla zachowania różnorodności biologicznej – naturalne zbiorniki wodne, śródpolne i śródleśne oczka wodne, kępy drzew i krzewów, bagna, torfowiska, wydmy, płaty nieużytkowanej roślinności, starorzecza, wychodnie skalne, skarpy, kamieńce, siedliska przyrodnicze oraz stanowiska rzadkich lub chronionych gatunków roślin, zwierząt i grzybów, ich ostoje oraz miejsca rozmnażania lub miejsca
    sezonowego przebywania.

    Art. 43.

    Zespołami przyrodniczo-krajobrazowymi są fragmenty krajobrazu naturalnego i kulturowego
    zasługujące na ochronę ze względu na ich walory widokowe lub estetyczne.

    Art. 44.

    1. Ustanowienie pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego
    lub zespołu przyrodniczo-krajobrazowego następuje w drodze uchwały rady gminy.
    2. Uchwała rady gminy, o której mowa w ust. 1, określa nazwę danego obiektu lub obszaru, jego położenie, sprawującego nadzór, szczególne cele ochrony, w razie potrzeby ustalenia dotyczące jego czynnej ochrony oraz zakazy właściwe dla tego obiektu, obszaru lub jego części, wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1. Zniesienia formy ochrony przyrody, o której mowa w ust. 1, dokonuje rada gminy w drodze uchwały.

    3a. Projekty uchwał, o których mowa w ust. 1 i 3, wymagają uzgodnienia z właściwym
    regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.

    4. Zniesienie formy ochrony przyrody, o której mowa w ust. 1, następuje w razie utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono formę ochrony przyrody, lub w razie konieczności realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego.

    Art. 45.

    1. W stosunku do pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo-krajobrazowego mogą być wprowadzone następujące zakazy:
    1) niszczenia, uszkadzania lub przekształcania obiektu lub obszaru;

    2) wykonywania prac ziemnych trwale zniekształcających rzeźbę terenu, z wyjątkiem prac związanych z zabezpieczeniem przeciwsztormowym lub przeciwpowodziowym albo budową, odbudową, utrzymywaniem, remontem lub naprawą urządzeń wodnych;

    3) uszkadzania i zanieczyszczania gleby;

    4) dokonywania zmian stosunków wodnych, jeżeli zmiany te nie służą ochronie przyrody albo racjonalnej gospodarce rolnej, leśnej, wodnej lub rybackiej;

    5) likwidowania, zasypywania i przekształcania naturalnych zbiorników wodnych, starorzeczy oraz obszarów wodno-błotnych;

    6) wylewania gnojowicy, z wyjątkiem nawożenia użytkowanych gruntów rolnych;

    7) zmiany sposobu użytkowania ziemi;

    8) wydobywania do celów gospodarczych skał, w tym torfu, oraz skamieniałości, w tym kopalnych szczątków roślin i zwierząt, a także minerałów i bursztynu;

    9) umyślnego zabijania dziko występujących zwierząt, niszczenia nor, legowisk zwierzęcych oraz tarlisk i złożonej ikry, z wyjątkiem amatorskiego połowu ryb oraz wykonywania czynności związanych z racjonalną gospodarką rolną, leśną, rybacką i łowiecką;

    10) zbioru, niszczenia, uszkadzania roślin i grzybów na obszarach użytków ekologicznych,
    utworzonych w celu ochrony stanowisk, siedlisk lub ostoi roślin i grzybów chronionych;

    11) umieszczania tablic reklamowych.

    2. Zakazy, o których mowa w ust. 1, nie dotyczą:

    1) prac wykonywanych na potrzeby ochrony przyrody po uzgodnieniu z organem ustanawiającym daną formę ochrony przyrody;
    2) realizacji inwestycji celu publicznego po uzgodnieniu z organem ustanawiającym daną formę ochrony przyrody;
    Zniesienia formy ochrony przyrody, o której mowa w ust. 1, dokonuje rada gminy w drodze uchwały.
    3a) Projekty uchwał, o których mowa w ust. 1 i 3, wymagają uzgodnienia z właściwym
    regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.
    4) Zniesienie formy ochrony przyrody, o której mowa w ust. 1, następuje w razie utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono formę ochrony przyrody, lub w razie konieczności realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego.

    Z up. Starosty

    Magdalena Żurawska
    Kierownik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Kiedy zostanie dokończona droga od woli władysławowskiej przez Natolin do Łucznicy? Stan drogi po każdej ulewie jest coraz gorszy. Gmina Osieck przeznaczyła już połowę środków finansowych tak jak w tamtym roku. Nie ma jedynie decyzji z Państwa strony o przydziale pieniędzy na ta drogę. Taka droga jest wizytówką nie tylko gminy, ale również i powiatu. Mamy XXI wiek, a ze względu na stan drogi znajdujemy się w średniowieczu.

    * * *

    07.09.2011 god. 12.15

    Czy droga powiatowa Nr 1311 Wola Władysławowska - Łucznica - Pilawa przebiegająca przez Natolin doczeka się w tym roku kolejnego etapu nawierzchni w kierunku Woli Władysławowskiej?Odcinek położony w zeszłym roku w pełni nie pokrył większości dziur powstałych pod wpływem ciągłych opadów jak również ciężkich samochodów z firmy Fedro (pracownicy w dużej części pochodzą z Woli Władysławowskiej i ciężarówkami wracają do domów). Swoją drogą powinien być chyba jakiś zakaz poruszania się tak ciężkim sprzętem po takiej drodze?Może firma Fedro powinna wesprzeć powiat i gminę w tym temacie?Gmina Osieck przeznaczyła na kolejny odcinek drogi 150 000 zł pomimo, iż droga należy do powiatu.Droga jest w fatalnym stanie a ciągłe równanie drogi nie przynosi efektów - szkoda tylko tak cennych środków finansowych. Jeżdżąc taką drogą można uszkodzić samochód a raczej na odszkodowanie też powiat nie ma środków. Sama jeżdżąc tą drogą wpadłam w dziurę i uszkodziłam felgę wraz z oponą. Mamy przecież XXI wiek, ludzie mają lepsze drogi do sadów, drogi gminne a w Natolinie przez tyle lat nic się nie dzieje żeby doprowadzić drogę do normalnego stanu.

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam.
    (Iwona, 01.09.2011 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na Pani wiadomości e-mail z dnia 1, 7 i 8 września 2011 r. uprzejmie informuję, iż na dzień dzisiejszy budowa kolejnego odcinka drogi powiatowej Nr 1311W Wola Władysławowska – Łucznica – Pilawa w miejscowości Natolin nie jest ujęta w budżecie Powiatu Otwockiego.

    Jednakże sprawa dodania tej inwestycji do budżetu Powiatu najprawdopodobniej będzie rozpatrywana na najbliższym posiedzeniu Rady Powiatu Otwockiego i w przypadku jej pozytywnego rozstrzygnięcia Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku niezwłocznie (na przełomie września i października) przystąpi do robót drogowych.

    W kwestii odszkodowań za uszkodzone pojazdy pragnę poinformować, iż wszystkie drogi powiatowe na terenie Powiatu Otwockiego są ubezpieczone, natomiast na stronie Starostwa Powiatowego w Otwocku dostępny jest do pobrania druk „zgłoszenia szkody OC”, który po wypełnieniu można złożyć w tutejszym Zarządzie Dróg.

    Z up. Starosty

    Jerzy Bojanowski
    Dyrektor ZDP w Otwocku