Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Uratowała Pani Szpital w Otwocku od bankructwa przejmując jego dług w wysokości 48 mln zł. Zrezygnowała Pani z budowy dróg powiatowych, których nie ma - bo trudno nazwać drogami coś, co jest nieprzejezdne. Teraz po odpowiedzi wysyła Pani pacjentów do władz statutowych przedsiębiorstwa PCZ sp. z o.o. które działa w oparciu o KSH. Chcę tylko Pani przypomnieć, że te 48 milionów zł to nasze podatki.

    Pozdrawiam.
    (Dominik, 22.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Właśnie wróciłam ze spotkania roboczego w Maciejowicach, poświęconemu budowie drogi 801. Proszę się przejechać tą drogą na terenie powiatu garwolińskiego, a zrozumie Pan, co to znaczy droga w złym stanie. Skąd ma Pan informacje, że Powiat przejął zobowiązania ZP ZOZ w wysokości 48 mln zł?

    Pozdrawiam,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Zapraszam Panią do Glinianki i obejrzenie robót, które były nadzorowane przez "kierownictwo ZDP" jak to określił Pan Pszonka. Położona nakładka na ul. Napoleońskiej w zeszłym roku nadaje się do sfrezowania i ponownego wykonania. Dziury tam mają po kilkanaście cm głębokości. Czy urzędnicy Starostwa nie mają wpływu na swoje jednostki podrzędne, aby cokolwiek w tym powiecie było wykonane dobrze? Takich dróg nie ma nigdzie w województwie mazowieckim i penie również w Polsce. Drogi w takim stanie widziałem tylko na Ukrainie i Białorusi. Wyśle Pani swoich pracowników do Legionowa, Wołomina, Pruszkowa, Piaseczna itd, itd, itd... Nich się uczą gospodarności od nich, bo to co robią w tej chwili to dosłowne wyrzucanie pieniędzy w błoto (ul. Kraszewskiego, Batorego, łatanie Narutowicza i wiele innych dróg i ulic należących do powiatu). Budżety powiatów są podobne, a tam się buduje i remontuje ulice, drogi i chodniki, czego nie widać w powiecie otwockim. Może lepiej ogłosić normalny przetarg, aby wykonawca odpowiadał za swoje dzieło rękojmią i gwarancją, a nie zlecać robót partaczom z ZDP. Gdzie są naprawy i konserwacja nawierzchni dróg i ulic, o których wspominał Pan Pszonka w październiku ub. roku. Dlaczego nie wykonuje się oznakowania poziomego na progach powiatowych, które znacząco poprawiają bezpieczeństwo? Niech zarząd powiatu ruszy swoje szanowne (...) i zobaczy jak wygląda rzeczywistość, bo zza szyb samochodu i biurek urzędu wygląda chyba całkiem inaczej.

    Pozdrawiam.
    (Andrzej, 21.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana e-maila z dnia 21 marca bieżącego roku informuję, że jeżeli chodzi o Pana wywody na temat ulicy Napoleońskiej, nadzoru nad ZDP czy stanu dróg w naszym powiecie, najdelikatniej ujmując mija się Pan całkowicie z prawdą. Otóż fragment ulicy Napoleońskiej w Gliniance był wykonany w 2010r. za kwotę 164 999 zł i jest w dobrym stanie technicznym, o czym mogłem się przekonać będąc na tej drodze w dniu 29.03.2013r. Świadczy to tylko o co najmniej dobrym nadzorze.

    Na rok 2012 była planowana dalsza modernizacja tej ulicy, niestety środki na remont ulicy Napoleońskiej (kolejny fragment) zostały zdjęte i przeznaczone na remont drogi w Lipowie.

    Jeżeli chodzi o stan techniczny dróg w powiecie otwockim to wcale nie odbiega on od poziomu dróg w innych powiatach, a nawet w całej Polsce. Niestety, Pan nie chce obiektywnie ocenić naszej sytuacji, stąd w wypowiedziach pańskich pełno złośliwości i insynuacji. Zapewniam Pana, że nie muszę się uczyć w tej dziedzinie od innych, wręcz przeciwnie - to do nas przyjeżdżają i konsultują, jak pewne sprawy na drogach załatwić.

    Prace związane z utrzymaniem dróg tj. naprawianie i konserwacja, są wykonywane na bieżąco... Malowanie pasów zaś nastąpi, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. Zarząd nie musi tak, jak Pan pisze ruszać swoje szanowne ..., gdyż stan dróg jest na bieżąco monitorowany.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Samorząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Na jakim etapie jest teraz spółka, a dawniej szpital powiatowy? Podobno nowe długi są generowane? W szpitalu, niestety, mimo zmian na papierze, nie zmieniło się nic: nadal wiszą tabliczki o ZPZOZ, pracownicy z przychodni jak nie odbierali telefonów - tak nie odbierają, a obsługa jest niemiła. Czym trzeba sobie zapracować na normalne przyjęcie przez pracowników?

    Pani Starosto, proszę o większy nadzór nad PCZ. W przeciwnym razie Pani starania o polepszenie jakości obsługi pacjentów mogą spełznąć na niczym ;-(

    Pozdrawiam.
    (Patrycja, 20.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    przedsiębiorstwo Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. działa w oparciu o KSH. Ma swoje władze statutowe. Pani zasadne pytania proszę skierować do Rady Nadzorczej i Zarządu PCZ Sp. z o.o.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Moje pytanie dotyczy Członka Zarządu Powiatu - Pana Janusza Budnego. Po pierwsze wskazany przez Pana adres e-mail nie działa. Po drugie nie ma nic o tym Panu na stronie internetowej. Kto go powołał? Co należy do jego obowiązków? Czy to on będzie realizował program? Na stronie jest zakładka, ale zamieszczone w niej informacje są co najmniej niekompletne. Po trzecie odpowiada Pan, że "bezpośrednio nie ma przewidzianego wsparcia merytorycznego dla właścicieli zabytkowych willi, które wymagają remontu". Tymczasem w Programie jest zapis o wydaniu poradnika, i to jeszcze w tym roku? Czy mogę liczyć na otrzymanie takiej książki? Czy Program będzie realizowany zgodnie z zapisami czy przewiduje Pan jakieś zmiany i stąd informacja o braku wsparcia? To w takim razie jaki jest cel tworzenia programu?

    Proszę mnie źle nie zrozumieć. Chciałabym móc liczyć na pomoc władz w tak ważnym zagadnieniu, jak ratowanie zabytków drewnianych!

    Pozdrawiam.
    (Barbaro, 19.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Zakładka na stronie Powiatu Otwockiego poświęcona zabytkom jest w trakcie opracowywania.

    W „Programie opieki nad zabytkami Powiatu Otwockiego na lata 2013-2017” wskazane są kierunki działań, w tym jednym z zadań jest wydanie poradnika dla lokatorów i właścicieli budynków zabytkowych a w szczególności wykonanych z drewna. Poradnik zawierać ma wskazówki na temat modernizacji, metod eksploatacji a także porad jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego obiektu. Wykonanie przedmiotowego poradnika zaplanowane jest na lata 2013-2014.

    W tym roku planowane jest opracowanie i opublikowanie poradnika dla osób, które chcą podjąć się remontu lub zabezpieczenia obiektu uzdrowiskowej architektury drewnianej o konstrukcji szkieletowej. Obecnie rozpoczęto już prace badawcze i konsultacje. Ze względu na brak dostatecznej ilości opracowań dotyczących tego typu obiektów (praktycznie wszystkie dotyczą obiektów sakralnych lub budynków o konstrukcji wieńcowej) i pionierskość opracowania, ważne jest jego właściwe przygotowanie, które niestety obejmuje czasochłonny etap kwerendy bibliotecznej, uwzględnienia najnowszych badań materiałowych, konsultacji w instytucie Sztuki PAN oraz Zakładzie Konstrukcji i technologii Wyrobów z Drewna SGGW.

    Planujemy publikację poradnika w wersji cyfrowej, ale bardzo prawdopodobne jest opublikowanie poradnika również w wersji papierowej. Terminy realizacji niektórych działań zawartych w programie mogą ulec przesunięciu ze względu na zaistnienie czynników gwarantujących lepsze wykonanie tych zadań np. możliwość pozyskania środków zewnętrznych (terminy jako czynnik niezależny), chodzi głównie o wpięcie się w programy realizowane na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym.

    Wskazany adres e-mail do Społecznego Opiekuna Zabytków Wiktora Lacha to: victorlach@o2.pl, natomiast numer telefonu do opiekuna to: 603 994 514.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Piszę do Pani ws.działki 191 w Boryszewie (ul. Żurawia), której współwłaścicielem jest Skarb Państwa. Podobno dysponentem majątku Skarbu Państwa w terenie jest Zarząd Starostwa. Czy powiat ma plany ws. tej działki np. sprzedaży a pieniądze zasilą budżet powiatu? Czy też może to nie starostwo zdecyduje o przyszłości tej działki?

    Pozdrawiam.
    (Paweł, 12.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Faktycznie wskazana przez Pana działka jest własnością Skarbu Państwa, choć tylko w udziale 5/32, a dysponentem Skarbu Państwa w tym przypadku jest Starosta Otwocki. To Starosta może sprzedać tę działkę, ale po uzyskaniu zgody Wojewody Mazowieckiego. Faktycznie dochód z takiej sprzedaży zasili budżet powiatu (1/4 kwoty uzyskanej ze sprzedaży). Działka ma powierzchnię ok. 1 ha i jest współwłasnością kilku osób, dlatego obecnie prowadzone są działania zmierzające do wydzielenia samodzielnych działek dla poszczególnych współwłaścicieli, w tym Skarbu Państwa, co ułatwi potencjalną sprzedaż.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Na prośbę o wypowiedź na temat obecnej sytuacji Pana Złotowskiego względem Szpitala Wicestarosta, Pan Mirosław Pszonka prosił nas o kontakt w sprawie z Panią Starostą. Starosta, Pani Bogumiła Więckowska za pośrednictwem sekretariatu odmówiła wypowiedzi w sprawie odsyłając Pixe lTV do Prezesa spółki Powiatowe Centrum Zdrowia.

    Utrzymywanie takiego stanowiska może stanowić naruszenie przepisu art. 6 ust. 4 Ustawy Prawo prasowe, zgodnie z którym "Nie wolno utrudniać prasie zbierania materiałów krytycznych ani w inny sposób tłumić krytyki" i przepisu art. 6 ust. 2 Ustawy Prawo prasowe, tj. "Organy państwowe, przedsiębiorstwa państwowe i inne państwowe jednostki organizacyjne oraz organizacje spółdzielcze są obowiązane do udzielenia odpowiedzi na przekazaną im krytykę prasową bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    W związku z powyższym telewizja Pixel TV postanowiła ponowić swoje pytania dotyczące powyższej sprawy.
    1. W jakiej dokładnie sprawie zostały złożone zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez Pana Złotowskiego oraz do której Prokuratury?
    2. Czy Pan Artur Złotowski poniesie odpowiedzialność finansową za obecny stan ZPZOZ, obecnie spółki Powiatowe Centrum Zdrowia?
    3. Czy zostały zrealizowane zapisy weksla podpisanego przez Pana Artura Złotowskiego ze Starostwem oraz jaka była jego kwota?
    4. Czy w związku ze zwolnieniem ze sprawowanego stanowiska Pan Artur Złotowski otrzymał odprawę oraz w jakiej wysokości?

    Uprzejmie prosimy o odpowiedź.

    Z poważaniem,

    red. nacz. Krzysztof Kłósek
    (Krzysztof, 04.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W odpowiedzi na skierowane pytania przekazuję poniższe wyjaśnienia.

    Ad.1.
    26 lipca 2012r. Zarząd Powiatu w Otwocku skierował do Prokuratury Rejonowej w Otwocku zgłoszenie pokrzywdzonego w postępowaniu prowadzonym w tutejszej prokuraturze, a dotyczącym nieprawidłowości w ZPZOZ.

    Nadto Zarząd Powiatu skierował do Prokuratury w Otwocku w dniu 9 listopada 2012r. zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Pana Artura Złotowskiego, byłego dyrektora Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Otwocku, przy ul. Batorego 44, wynikającej z braku złożenia do Starosty Otwockiego, oświadczenia majątkowego. Jednak Prokuratura postanowieniem z 27.11.2012r. odmówiła wszczęcia śledztwa. Jako przyczynę wskazała brak znamion czynu zabronionego, co wywiodła z faktu, iż ustawodawca nie przewidział odpowiedzialności karnej za niezłożenie oświadczenia.

    Ad.2.
    Poniesienie odpowiedzialności finansowej przez byłego dyrektora ZPZOZ wiążę się z postępowaniem w sprawie weksla, które wyjaśnię w kolejnym punkcie.

    Ad.3.
    Wyjaśniam, iż działania dotyczące egzekwowania z weksla in blanco, od byłego dyrektora ZPZOZ, kary umownej wynikającej z kontraktu menadżerskiego prowadzone są nie przez Starostwo, tylko według właściwości przez Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. jako następcę prawnego ZPZOZ. Roszczenie wekslowe dotyczy kwoty 177.651,24 zł (słownie: sto siedemdziesiąt siedem tysięcy sześćset pięćdziesiąt jeden złotych dwadzieścia cztery grosze). Dotychczas skutecznie doręczono zawiadomienie o wypełnieniu weksla i ostateczne przedsądowe wezwanie do wykupu weksla. Ze względu na brak wykupu weksla obecnie PCZ Sp. z o.o. prowadzi dalsze działania kierując sprawę na drogę postępowania sądowego

    Ad.4.
    W związku ze zwolnieniem ze sprawowanego stanowiska, były dyrektor nie otrzymał żadnej odprawy.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Przeczytałam niedawno w lokalnym tygodniku, że podjęty został program dot. ochrony zabytków. Chciałam zapytać, gdzie mogę znaleźć informacje o programie? Czy jest przewidziane chociażby wsparcie merytoryczne dla właścicieli zabytkowych willi, które wymagają remontu? Do kogo mogę się w tej sprawie zgłosić?

    Pozdrawiam.
    (Barbara, 02.03.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Informacje o programie znajdują się na stronie www.powiat-otwocki.pl w zakładce Zabytki → Dokumenty oraz www.bip.powiat-otwocki.pl w zakładce Uchwały Rady → Kadencja IV (2010-2014) → 2013 → Uchwały Sesji nr XXVI/2013 z dnia 31 stycznia 2013 r. → Uchwała Nr 218/XXVI/13 w sprawie „Programu opieki nad zabytkami Powiatu Otwockiego na lata 2013-2017” oraz na stronie.

    W Programie bezpośrednio nie ma przewidzianego wsparcia merytorycznego dla właścicieli zabytkowych willi, które wymagają remontu, ale w tej sprawie może Pani jak również inne osoby zgłaszać się do Społecznego Opiekuna Zabytków, Pana Wiktora Lacha, kontakt victorlach@o2.pl.

    Ponadto, w przypadku willi, znajdujących się w rejestrze zabytków oraz figurujących w wykazie obiektów zaplanowanych do włączenia do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub w gminnej ewidencji zabytków, na właścicielu spoczywa obowiązek konsultacji z konserwatorem zabytków. Należy pamiętać, że konserwator to osoba dobrze przygotowana do udzielenia rad, w jaki sposób i przy użyciu jakich materiałów należy podjąć się remontu.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Gdzie można zgłosić niedziałające latarnie na parkingu przy ul. Andriollego (obok kościoła) ?

    Pozdrawiam.
    (Łukasz, 26.02.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    1) W pierwszej kolejności zasadnym jest wyjaśnienie do kogo należy ten parking.

    Jeśli jest to mienie publiczne, to zgłoszenia, w sprawie awarii oświetlenia publicznego, należy dokonać do urzędu gminy właściwej (w tym przypadku Urzędu Miasta Otwock, tel. 22 779 20 01, wew. 239, Wydział Inwestycji) ze względu na położenie miejsca oświetlanego. Reguluje to art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 1059) - do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy. Należy jednak pamiętać, że ten obowiązek dotyczy wyłącznie tych ulic i placów, które wchodzą w skład mienia komunalnego. Ponadto od 01.01.2004 r. obowiązek ten dotyczy wszystkich dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy, czyli także dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych, które nie pozostają w zarządzie gminy.

    2) Jeśli parking nie jest mieniem publicznym to należy skierować się do zarządcy /właściciela parkingu.

    Wskazane przez Pana miejsce jest w użytkowaniu wieczystym Otwockiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

    Z up. Starosty

    Zbigniew Rak
    Sekretarz Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Czytam forum z pytaniami do Pani. Widzę bardzo dużo postów od ZROZPACZONYCH mieszkańców Izabeli. Niemoc Starostwa jest niebywała! Mieszkam w Izabeli od 7 lat. Gdy kupowaliśmy działkę 9 lat temu, słyszeliśmy, że budowa drogi to kwestia 3- 4 lat. Minęło 9 lat i nic się nie zmieniło. Co my mieszkańcy mamy zrobić? Codzienne przemierzanie "drogi przez mękę" wykańcza nas i nasze samochody... To jest droga powiatowa! Nie leśna dróżka! Zapraszam na przejażdżkę to niebywała przyjemność!

    Mam niestety wrażenie, że mieszkańcy Izabeli zostali zostawieni sami sobie. Nikogo tak na prawdę nie interesuje to, czy będzie tu droga czy nie. Zastanawiam się tylko jak wygląda kwestia narażenia mieszkańców na utratę życia i zdrowia poprzez niezapewnienie przejazdu przez miejscowość. Jestem przekonana że ani karetka ani żaden inny pojazd nie jest w stanie dojechać do chorego na czas (chyba że pogotowie w Otwocku dysponuje helikopterem). Zapewniam że w tym stanie droga nie nadaje się do użytku (nawet nie powinna być nazywana drogą!!). To jest kpina z mieszkańców. Nam nie zależy na 12 czy 14 metrowej szerokości jezdni, chodnikach czy ścieżkach rowerowych. Chodzi o MOŻLIWOŚĆ PRZEJAZDU, którego Starostwo nie zapewnia.

    Bardzo proszę o informację czy Starostwo zamierza zrobić COKOLWIEK, żeby umożliwić nam normalne i bezpieczne życie w Izabeli.

    Pozdrawiam.
    (Maja, 26.02.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na Pani wystąpienie z dnia 26.02.2013r. w sprawie drogi w Izabeli uprzejmie informuję, że odpowiadając na prośby mieszkańców wielokrotnie informowałem, że w budżecie na rok 2013 nie ma takiego zadania inwestycyjnego z powodu braku środków finansowych. Docelowe określenie realizacji zadania nie jest możliwe na dzień dzisiejszy. Bez środków zewnętrznych niestety nie jesteśmy wstanie wskazać, kiedy to nastąpi.

    Jeszcze raz podkreślam, że powyższa sytuacja wynika tylko i wyłącznie z brakujących pieniędzy na realizację budowy przedmiotowej drogi. Nie wiem, z kim Pani rozmawiała w sprawie budowy drogi w terminie 3-4 letnim od chwili zakupu działki. Nie sądzę, aby był to ktoś ze Starostwa.

    W związku z powyższym, aby była możliwość dojazdu do domów bądź też dojazd karetki pogotowia, będziemy drogę naprawiali na bieżąco poprzez łatanie dziur czy też wyrównywanie nawierzchni równiarką.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Mam takie pytanie: przeprowadzam się do Celestynowa z Płocka. Jestem kierowcą zawodowym, czy w powiecie otwockim jest duża szansa na znalezienie pracy, może w Waszym urzędzie? Mam 40 lat, doświadczenie w kraju i zagranicą, posiadam wszystkie kategorie prawa jazdy, średnie wykształcenie, zawód kierowca -mechanik, obsługa komputera, język niemiecki i grecki, doświadczenie w dziale logistycznym.

    Pozdrawiam.
    (waldemar, 25.02.2013 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku informuje, iż na dzień 28.02.2013r. dysponuje następującymi ofertami pracy na stanowisko kierowcy:
    - HELA PRIMA Sp. z o.o. w Karczewie /kierowca kat. C oraz kat C+E/,
    - Firma KRIS TRANS w Pogorzeli /kierowca kat. C-mechanik/.

    Do tut. urzędu każdego dnia wpływają różnorodne oferty pracy, które są codziennie aktualizowane, realizowane i zamieszczane na stronie internetowej urzędu: www.pup.powiat-otwocki.pl.

    Jednocześnie informujemy, iż po przeprowadzeniu się Pana na teren powiatu otwockiego można zgłosić się do tut. urzędu celem uzyskania informacji o dostępnych w tym czasie ofertach pracy lub skorzystania z innych usług urzędu.

    Z up. Starosty

    Danuta Wolska-Rzewuska
    Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku