Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Moje pytanie dotyczy drogi powiatowej 2701w w Izabeli . Od 8 lat słyszę, że niema szans na budowę owej drogi. Pani zdanie na ten temat znam , dwoma rękoma przeciw realizacji tej inwestycji. Od radnych słyszę dziura budżetowa 15ml. Szpital pytam kto za to odpowiada?A droga poczeka! Przecież trzeba popracować nad następną dziurą w Budżecie.

    Pozdrawiam.
    (Radosław, 30.11.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Projekt budżetu Powiatu na rok 2013, a więc także zadania inwestycyjne i remontowe w zakresie dróg powiatowych, niestety, nie przewiduje realizacji zadania jakim jest droga powiatowa w Izabeli. Potwierdzam, że rok 2013 będzie bardzo trudny jeżeli chodzi o finanse. Na taki stan rzeczy ma oczywiście wpływ sytuacja gospodarcza w kraju, w Europie ale oczywiście ma także wpływ przejęcie zobowiązań przez Powiat po byłym ZP ZOZ. Nie zgadzam się z Pana stwierdzeniem, że jesteśmy przeciwko realizacji tego zadania. Jedynym powodem niewdrożenia tej inwestycji jest brak środków finansowych.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Kolejny raz chciałbym się dowiedzieć jaka jest sytuacja drogi 2701 w Izabeli. Czy budowa rozpocznie się w 2013 roku? W jednej z odpowiedzi jaką Pan udzielił czytam: "Reasumując najwcześniej można będzie odpowiedzieć na pana pytanie w listopadzie 2012r. z chwilą przyjęcia przez Zarząd Powiatu projektu budżetu na rok 2013." Jest koniec listopada, zatem domyślam się że wiadomo już coś więcej na ten temat. Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam.
    (Rafał, 21.11.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Z przykrością Pana informuję, że w 2013 roku droga w Izabeli nie będzie realizowana. Takiej pozycji w projekcie budżetu powiatu na rok przyszły nie ma. Niestety, nie potrafię odpowiedzieć na dzień dzisiejszy, kiedy ewentualnie będzie możliwa budowa tej drogi.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Ochrona Środowiska)
    Szanowna Pani Starosto

    Chciałbym się dowiedzieć, czy i w jaki sposób Radny Rady Powiatu w Otwocku Janusz Budny oraz Członek Zarządu Powiatu Otwockiego, jako radny z okręgu Gmin Celestynów i Wiązowna w jakikolwiek sposób pomógł mieszkańcom tychże gmin w walce z planowanym zwiększeniem limitu przyjmowanych odpadów w wysypisku w Świerku oraz planowaną budowę sortowni odpadów Lekaro? Czy Pan Janusz Budny jako reprezentant mieszkańców tychże gmin i posiadający mandat z ich woli, zainteresował się tą sprawą (która jest uciążliwym i śmierdzącym problemem dla ogromnej części mieszkańców zarówno Gminy Celestynów, Gminy Wiązowna, jak i Gmin sąsiednich) i jakoś w nią zaangażował, czy też może ważniejsi okazali się jego znajomi z firmy Lekaro i ich interesy? Czy Wydział Ochrony Środowiska (bądź inny Wydział podległy Januszowi Budnemu) wydał bądź zamierza wydać jakąś decyzję albo opinię nt. wyżej wymienionych spraw?

    Pozdrawiam.
    (Jan, 24.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie,

    W związku z Pana pytaniem dotyczącym składowiska odpadów SATER oraz firmy P.P.H.U. „LEKARO” Jolanta Zagórska pragnę wyjaśnić kwestie, które Pan porusza.

    Pierwsza sprawą jest „planowane zwiększenie limitu przyjmowanych odpadów w wysypisku Świerku”. Sater-Otwock Sp. z o. o. w Otwocku uzyskał od Prezydenta Miasta Otwocka decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie zakładu zintegrowanego systemu zagospodarowania odpadów obojętnych i innych niż niebezpieczne w Otwocku-Świerku”. Przedmiotowa decyzja nie zawiera informacji dotyczących zwiększenia limitu przyjmowanych odpadów na składowisku, natomiast dotyczy budowy zakładu gospodarowania odpadami.

    Decyzja została wydana w dniu 18 lipca 2012 r. jednak strony postępowania wniosły odwołanie od decyzji i sprawa została przekazana do Samorządowego Kolegium Odwoławczego celem rozpatrzenia. Organem właściwym w niniejszym postępowaniu jest Prezydent Miasta Otwocka zgodnie z art. 75 ust. 1, pkt 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Starosta udziela jedynie pozwolenia na budowę, a do dnia dzisiejszego taki wniosek przez spółkę Sater-Otwock nie został przedłożony do tutejszego starostwa. W momencie ewentualnego wydawania decyzji udzielającej pozwolenia na budowę starosta jako organ architektoniczno-budowlany będzie szczegółowo analizował niniejszą sprawę.

    Kolejną kwestią, którą Pan poruszył jest „planowana budowa sortowni odpadów Lekaro”. Wójt Gminy Wiązowna w dniu 12 grudnia 2011 r. wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie Zakładu Gospodarki Odpadami P.P.H.U. LEKARO o przepustowości 300 tys. Mg/rok, na działkach nr ew. 112 i 113 w obr. geodez. Wola Ducka, gm. Wiązowna. Decyzja została zaskarżona i przekazana przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze do Wójta Gminy Wiązowna do ponownego rozpatrzenia. W dniu 5 października 2012 r. Wójt Gminy Wiązowna wydał decyzję umarzającą postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie Zakładu Gospodarki Odpadami P.P.H.U. LEKARO o przepustowości 300 tys. Mg/rok, na działkach nr ew. 112 i 113 w obr. geodez. Wola Ducka, gm. Wiązowna.

    Uzyskanie wspomnianych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest pierwszym etapem umożliwiającym podmiotowi budowę zakładu zagospodarowania odpadów. Biorąc pod uwagę oba zakłady, o których Pan pisze, na chwilę obecną żaden z nich jeszcze nie zakończył tego pierwszego etapu w związku z odwołaniem od decyzji wydanej dla spółki Sater-Otwock oraz umorzeniem postępowania wobec P.P.H.U. LEKARO.

    Starosta nie jest stroną postępowania w przypadku wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia ani organem opiniodawczym, w związku z czym nie uczestniczy w ww. postępowaniach. Starosta jest organem decyzyjnym dopiero na etapie wydawania pozwolenia na budowę, jednak jak wspomniałem wcześniej takie wnioski nie wpłynęły do Starosty Otwockiego.

    Jako Członek Zarządu Powiatu jestem odpowiedzialny m.in. za pracę Wydziału Ochrony Środowiska. Jeśli mieszkańcy powiatu zgłaszają potrzebę interwencji, w sprawach które są dla nich problemem lub stanowią uciążliwości wraz z pracownikami podejmuję stosowne czynności. Wydział ochrony środowiska, aktywnie wspiera mieszkańców powiatu, w ramach swoich kompetencji, w zakresie ochrony przyrody, gospodarki odpadami, w sprawach geologicznych, w zakresie naruszania stosunków wodnych, melioracji, spółek wodnych, itp. Należy jednak pamiętać, że wszystkie nasze działania muszą pozostawać w zgodzie z przepisami prawa, żeby przyniosły jakikolwiek efekt. Kwestie związane z gospodarką odpadami zostały powierzone głównie samorządowi gminnemu. Staroście jako organowi ochrony środowiska są przypisane inne właściwości dotyczące gospodarowania odpadami, którymi zajmuje się właściwy merytorycznie wydział.

    Funkcja radnego gminy czy też powiatu nie daje możliwości ingerowania w prawo, nie upoważnia również do wydawania dokumentów (opinii, decyzji) jeśli dana czynność nie pozostaje w zgodności z posiadanymi kompetencjami organu. Nie potrzebne są insynuacje, których się Pan dopuścił, ponieważ wszystkie postępowania administracyjne prowadzone są w imieniu Starosty, nie jako osoby, tylko jako organu władzy administracyjnej, w których podstawą jest zgodność z przepisami prawa. Istnieje podział kompetencji nałożonych na organy administracji publicznej przez ustawodawcę i nie możemy ingerować w zadania organów, które zostały im przypisane ustawowo.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
    Szanowna Pani Starosto

    Kiedy poprawicie swoją wspaniałą inwestycję - remont ulic Kraszewskiego i Batorego? W dalszym ciągu przy Biedronce oraz Okrzei można sobie zrobić krzywdę na studzienkach. Czy inwestycja została zakończona? Odebrana przez Powiat? Czy też w dalszym ciągu jeździmy po placu budowy? Pytanie opublikowałem na Facebooku:-) Bo przez formularz na stronie Powiatu nie można się doprosić o odpowiedź. Chyba że to typowa polityka unikania odpowiedzi na niewygodne pytania.

    Chcę otrzymać potwierdzenia: zadania pytania i zamieszczenia odpowiedzi.

    Pozdrawiam.
    (Grzegorz, 23.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana wystąpienia uprzejmie informuję, że nasza wspaniała inwestycja w bardzo dużym stopniu sprawiła, że stan techniczny jezdni, chodników, odwodnienia jest o niebo lepszy niż był przed wykonaniem inwestycji. Jeżeli chodzi o odbiór końcowy w dalszym ciągu takowego nie ma. Zadanie zostało przez nas odebrane warunkowo z kilkudziesięcioma uwagami do naprawy. W ubiegłym tygodniu firma "Eurovia"S.A. przedstawiła plan naprawy zadania Kraszewskiego, Batorego, który miał być realizowany od 19 października bieżącego roku. Z powodu nie uzyskania zatwierdzenia organizacji ruchu na czas naprawy, niestety do chwili obecnej nie weszła na plac budowy.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Samorząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Kiedy wreszcie poda się Pani do dymisji? Ośmiesza Pani swoją pracą
    ugrupowanie Platformę Obywatelską.

    Pozdrawiam.
    (Mieszkańcy Otwocka, 15.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Podejmę z Panią merytoryczną dyskusję. Proszę podać przyczyny, dlaczego według Pani powinnam podać się do dymisji?

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Mam pytanie: nie chcę Państwa na siłę prosić, ale da się uzyskać jakieś gadżety z logo Powiatu Otwockiego? Niedługo wybieram się do Państwa i jakieś gadżety byłyby ciekawe. Jeśli istniej możliwość uzyskania gadżetów proszę o: 4 długopisy, 4 odblaski i 2 przypinki.

    Bardzo proszę o odpowiedź. Jeśli się da proszę wysłać na adres:
    Anna Sendor
    Ul.Grota Roweckiego 29/25
    30-348 Kraków

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    (Anna, 12.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Dziękuję za zainteresowanie materiałami promocyjnymi Powiatu Otwockiego, jednak są one dostępne podczas wydarzeń przygotowywanych przez nasz samorząd, wydawane tym, którzy w nich uczestniczą. Na takich wydarzeniach ustawiane jest stoisko promocyjne samorządu powiatowego, w którym pracownicy udzielają informacji o działaniach Powiatu Otwockiego, a także rozdają darmowe gadżety z logo samorządu.

    Obecnie przygotowujemy się do zakupu materiałów promocyjnych na większe imprezy plenerowe w 2013 roku, na które serdecznie Panią zapraszam.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowna Pani Starosto

    Słyszałam, że można od Państwa otrzymać darmowe gadżety promocyjne z logo Powiatu Otwockiego. Jeśli to możliwe, chciałabym otrzymać: 5 odblasków, 5 długopisów metalowych, 5 przypinek, 5 smyczy oraz książkę. Proszę o przesłanie na poniższy adres:
    Justyna Szczęsna
    Głębokie 98
    38-480 Rymanów

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    (Justyna, 09.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Dziękuję za zainteresowanie materiałami promocyjnymi Powiatu Otwockiego, jednak są one dostępne podczas wydarzeń przygotowywanych przez nasz samorząd, wydawane tym, którzy w nich uczestniczą. Na takich wydarzeniach ustawiane jest stoisko promocyjne samorządu powiatowego, w którym pracownicy udzielają informacji o działaniach Powiatu Otwockiego, a także rozdają darmowe gadżety z logo samorządu.

    Obecnie przygotowujemy się do zakupu materiałów promocyjnych na większe imprezy plenerowe w 2013 roku, na które serdecznie Panią zapraszam.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa)
    Szanowna Pani Starosto

    Pytanie skierowane do Pana Janusza Budnego.
    Moim zdaniem na stronie odpowiedzialnego Starostwa powinna być taka"opcja"-możliwość dodawania i czytania komentarzy,gdyż jest to wtedy poważne traktowanie Obywateli przez Urząd-Władzę-Samorząd,a nie odsyłanie na zabawowy portal tzw."facebook"!

    Pozdrawiam.
    (Ważna Uwaga!, 09.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Jeśli dobrze rozumiem Pana wypowiedź, to jest to wniosek o umożliwienie wpisywania komentarzy pod informacjami zamieszczanymi na oficjalnej stronie Powiatu Otwockiego www.powiat-otwocki.pl. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z taką formą interakcji urzędu z mieszkańcami, ale pomysł jest interesujący.

    Obawiam się jednak, że z przyczyn technicznych takie działanie nie będzie w najbliższym czasie możliwe. Udostępnienie komentarzy wymaga rozważenia formy ich moderacji, utworzenia regulaminu, a przede wszystkim ustalenia co i w jaki sposób powinno być komentowane.

    Tego typu problemu nie ma na portalach społecznościowych, które są ogólnodostępne i zawierają już sprawdzone rozwiązania. Z tego powodu stworzyliśmy profil Powiat Otwocki na jednym z takich portali, co pozwoliło na szybkie przekazywanie informacji o działaniach samorządu, a korzystający z tego portalu mogą komentować, udostępniać nasze wpisy lub na bieżąco zamieszczać swoje uwagi do nich.

    Z up. Starosty

    Janusz Budny
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Inne)
    Szanowna Pani Starosto

    Czy Burmistrz Karczewa wystąpił z wnioskiem o pozwolenie na nawożenie ziemi przy drodze wojewódzkiej nr 801 lub z wnioskiem zgłoszenia na nawożenie?

    Pozdrawiam.
    (Włodek, 05.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W odpowiedzi na pytanie uprzejmie informuję, iż Gmina Karczew, na podstawie ustawy Prawo Wodne, decyzją z dnia 27.04.2011r. uzyskała pozwolenie wodno-prawne na zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających do wód prowadzonych przez ciek Kanał Wilga-Wisła oraz Kanał Sobiekurski.

    Decyzją z dnia 20.08.2012r. Starosta Otwocki, na podstawie ustawy Prawo Budowlane, wydał sprzeciw dla Gminy Karczew, w sprawie nawożenia ziemi przy drodze 801. Jednocześnie informuję, że Starosta Otwocki nie wydał pozwolenia na budowę i zgłoszenie w/w robót.

    Z poważaniem,

    Bogumiła Więckowska
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowna Pani Starosto

    Po raz kolejny zadaję pytanie: kiedy Powiatowa Policja zajmie się kierowcami ciężarówek nagminnie łamiących ograniczenia tonażowe na drodze Żanęcin - Glinianka - Rzakta oraz na innych drogach w tym rejonie? Starostwo naprawia je (układanie nowej nawierzchni), a przeładowane ciężarówki skutecznie je niszczą.

    I drugie pytanie: kiedy ZDP w Otwocku zacznie konserwować należące do nich drogi? Chodzi o wykonanie zalewek spękań, jest to dużo mniejszy koszt niż późniejsza ich naprawa. Idzie zima i taka drobne naprawy są wręcz konieczne.

    Pozdrawiam.
    (Andibart, 03.10.2012 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana wystąpienia uprzejmie informuję, że zgadzam się w całości z Pana spostrzeżeniami dotyczącymi łamania ograniczeń tonażowych na drogach Żanęcin-Glinianka-Rzakta. Muszę stwierdzić, że takie zjawiska występują też na innych drogach powiatowych. Ze swej strony występujemy w /w sprawie do Policji i Inspekcji Drogowej o interwencję.

    Jeżeli chodzi zaś o wykonanie konserwacji przed zbliżającą się zimą to nastąpi to po 15 października bieżącego roku, gdzie będziemy zalewać pęknięcia, załamania czy szczeliny na naszych drogach. Termin 15 października br wynika z zadań, które musimy wykonać na drogach, a które zostały przyjęte uchwałą Rady Powiatu na rok 2012.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki