Jesteś tutaj:

Pytanie do starosty

Wykaz pytań wraz z odpowiedziami starosty.
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    W dniu 11/08/2010 r. została zdjęta nawierzchnia na pewnym odcinku ul. Zamkowej w Otwocku Wielkim. Niestety od tamtego momentu nic więcej nie dzieje się z tą drogą. Dodatkowo odcinek ten nie został oznakowany, co może przyczynić się do uszkodzenia auta. W ubiegłym roku mieliśmy w Otwocku Wielkim podobną sytuację. Wtedy nakładkę zdjęto na początku września, a po upływie dopiero 2 miesięcy został położony asfalt. Uzyskałam wtedy od Pana Pszonki odpowiedź, że "w wyposażeniu Zarządu Dróg Powiatowych nie ma frezarki. Wykonujemy więc pracę wtedy, kiedy właściciel urządzenia nam je wypożyczy". Czy Zarząd Dróg Powiatowych nie może tak zaplanować prac, aby po użyczeniu frezarki (umówienie możliwego terminu), pracownicy ZDP rozpoczęli prace? Nie sądzę, aby właściciel frezarki bez konsultacji z ZDP przyjeżdżał ze sprzętem i rozpoczynał prace.

    W związku z powyższym zwracam się z pytaniami:
    - jaki jest termin położenia nawierzchni na odcinku ul. Zamkowej?
    - dlaczego odcinek ten nie został oznakowany?
    - z jakimi dokumentami i do kogo należy się zwrócić w przypadku uszkodzenia auta?

    Pozdrawiam.
    (Magdalena, 16.08.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku uprzejmie informuje, że rozpoczęcie prac związanych z ułożeniem nakładki asfaltobetonowej na ul. Zamkowej w Otwocku Wielkim, jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne, nastąpi w tym tygodniu. Aktualnie służby wykonawcze ZDP zaangażowane są w zadania inwestycyjne w gminie Kołbiel, bezpośrednio po ich zakończeniu zostanie dokończona przebudowa ul. Zamkowej w Otwocku Wielkim. Właściwe oznakowanie przedmiotowej drogi zostanie uzupełnione w dniu dzisiejszym (17.08.2010 r.).

    Wszelkie zgłoszenia szkód powstałych na drogach powiatowych należy zgłaszać w Zarządzie Dróg Powiatowych w Otwocku z/s w Karczewie, ul. Bohaterów Westerplatte 1, 05-480 Karczew, po uprzednim zawiadomieniu policji i sporządzeniu przez nią notatki urzędowej/ protokołu z miejsca zdarzenia.

    Z up. Starosty

    Marcin Kasprzak
    referent ds. zamówień publicznych i kosztorysowania
    Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku z/s w Karczewie
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowny Panie Starosto

    Kiedy można spodziewać się "unormalizowania" godzin przyjęć interesantów z godzinami pracy urzędu i przynajmniej jednego dnia, kiedy wydziały będą przyjmować interesantów np. do g.18tej? Obecnie większość instytucji obsługujących obywateli tak działa. Kiedy i czy zamierza Pan wprowadzić taki porządek obsługi obywateli?
    (Sebastian, 15.08.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Czas pracy pracownika samorządowego został uregulowany w dziale szóstym ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy ( Dz.U. 98.21.94 j.t.), natomiast godziny przyjęć interesantów dla wydziałów, których obsługa interesanta wynika z powierzonych zadań, zostały określone w Regulaminie Pracy Starostwa Powiatowego w Otwocku rozdział III § 16 pkt. 9 (patrz: BIP – zarządzenie nr 77/09 Starosty Otwockiego z dnia 30.12.2009 r.).

    Semantyczne ujęcie pojęcia norma czasu pracy jest kompatybilne ze znaczeniem w sensie prawnym, propozycja "unormalizowania" oznaczałaby iż czas pracy jest tożsamy z godzinami przyjęć interesantów, co uniemożliwiłoby pracownikom wykonywanie innych czynności wynikających z ich zakresów obowiązków. Proszę mieć na uwadze, iż zakres obowiązków urzędnika to kilkunasto-punktowy katalog czynności, które determinują przepisy prawa samorządowego oraz kwestie stricte organizacyjne.

    Uprzednio realizowana w Urzędzie zmiana godzin pracy tj. w poniedziałki do godz. 18, celem udogodnień w załatwianiu spraw przez interesantów, nie przyniosła spodziewanego rezultatu, co przejawiało się incydentalną obecnością interesantów w godzinach 17 -18, więc przywrócono poprzedni czas pracy.

    Z treści e- maila nie wynika, iż nie załatwił Pan sprawy. Postulaty przyjąłem jako konstruktywne uwagi na przyszłość. Jeżeli godziny przyjęć interesantów uniemożliwiają Panu załatwianie sprawy, proszę o sprecyzowanie charakteru niedogodności w formie podania konkretyzującego rodzaj sprawy.

    Z poważaniem,

    Krzysztof Boczarski
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Ochrona Środowiska)
    Szanowny Panie Starosto

    Znowu śmierdzi z Kemosu. Dzisiaj o godz 5 rano obudził mnie niesamowity fetor. Panują upały, a w nocy nie można otworzyć okna. Telefon, który Pan podał nie odpowiada, zgłasza się tylko sekretarka automatyczna. Nie po to mamy władze żebyśmy interweniowali sami. Wiadomo, że to będzie nie skuteczne. Niech wreszcie Pan Grajda coś w tej sprawie zrobi i wreszcie sprawę smrodów z Kemosu załatwi skutecznie. Za to bierze ciężkie pieniądze. Bo na razie to tylko pracuje arogancją. Konstytucja nakazuje władzom współdziałać ze społeczeństwem w sprawie ochrony środowiska. Niech Pan Grajda sprawdzi, który art. Konstytucji to nakazuje. Łamanie Konstytucji grozi Trybunałem konstytucyjnym. Tyle lat Kemos nas zatruwa. I niech Pan Grajda nie odpowiada, że nie ma na to ustawy. Jeśli nie ma, to proszę napisać w tej sprawie interpelacje do Sejmu. Trzeba działać na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska - do tego Pan Grajda jest powołany z ramienia Starosty. Proszę o skuteczne zadziałanie.

    Pozdrawiam.
    (Danuta, 03.08.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    Starostwo Powiatowe w Otwocku uprzejmie informuje, że w związku z licznymi skargami, które napływają do tutejszego urzędu od mieszkańców Karczewa i Otwocka, w sprawie uciążliwości zapachowych powodowanych działalnością Zakładu Produkcji Pasz KEMOS Sp. Jawna ul. A. Krajowej 80, 05-480 Karczew, Starostwo podjęło czynności związane z gromadzeniem materiałów umożliwiających wszczęcie postępowania w sprawie cofnięcia lub ograniczenia wydanego pozwolenia zintegrowanego dla Zakładu Produkcji Pasz „KEMOS”.

    Skargi i informacje prosimy kierować na adres:
    Starostwo Powiatowe w Otwocku
    Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
    ul. Górna 13, 05-400 Otwock

    Z up. Starosty

    Dariusz Grajda
    Członek Zarządu Powiatu
  • Pytanie: (kategoria: Urząd)
    Szanowny Panie Starosto

    Byłem dziś (tj. 22.07.2010) w Wydziale Komunikacji odebrać stały dowód rejestracyjny i jednocześnie zgłosić zbycie pojazdu. Teoretycznie, powinienem obie sprawy załatwić w dwóch okienkach (nr 3 - wydawanie dowodów i jednym z 2,4,5,6,7,8,9 - jak głosi informacja na drzwiach WK). Okazało się, że okienku nr 3 jest kartka, która sygnalizuje, że wydawanie dowodów rejestracyjnych jest w okienku nr 2. Ucieszyło mnie to, bo uważałem, że wszystko załatwię w okienku nr 2 i nie będę pilnował dwóch kolejek. Tymczasem okazało się, że urzędniczka owszem wydała dowód, ale ze zgłoszeniem zbycia pojazdu odesłała do innych okienek (4,5,6,7,8,9 - czyli innej kolejki i zarazem dłuższej).

    Moje pytanie: skoro w okienku nr 2 mogę załatwić rejestrację/zgłoszenie zbycia pojazdu (jak głosi informacja na drzwiach WK) to dlaczego dziś nie zostałem prawidłowo obsłużony? Skoro ktoś przekierował okienko nr 3 do nr 2, to nie jest to moja wina i w takim przypadku powinienem obie sprawy załatwić w okienku nr 2. Proszę o wyjaśnienie.

    Pozdrawiam.
    (Mirek, 22.07.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące obsługi - załatwienia sprawy związanej z wydaniem dowodu rejestracyjnego, zgłoszeniem sprzedaży pojazdu, informuję, że stanowisko nr 3 do wydawania dowodów rejestracyjnych zostało utworzone, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom interesantów, by po raz drugi nie oczekiwali w długich kolejkach. Procedura wydawania dowodów rejestracyjnych jest znacznie krótsza niż rejestracja, dlatego przepustowość obsługi interesantów jest większa. W pozostałych okienkach załatwiane są sprawy związane z rejestracją, wyrejestrowaniem pojazdów, dokonywaniem wszelkich zmian w pojazdach zarejestrowanych.

    W dniu 22.07.2010 roku stanowisko nr 3 było nieczynne z powodu awarii komputera. Wydawanie dowodów rejestracyjnych zostało przeniesione tymczasowo do okienka nr 2. Ponieważ awaria miała miejsce tylko w tym dniu, to nie została zmieniona informacja na drzwiach, jakie sprawy można załatwić w poszczególnych okienkach. Informowała o tym tylko kartka na stanowisku nr 2. Jeśli z tego powodu poczuł się Pan zdezorientowany, to Wydział Komunikacji i Transportu przeprasza za niedogodności.

    Z up. Starosty

    Erazm Bodalski
    Kierownik Wudziału Komunikacji i Transportu
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    Proszę o interwencję w Zarządzie Dróg Powiatowych w sprawie zadbania o przepusty rowów melioracyjnych pod trasą 801. Sprawa dotyczy szczególnie odcinka Sobiekursk - Piotrowice, gdzie trasa przebiega przez niskie łąki.

    Pozdrawiam.
    (Andrzej, 19.07.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku informuje, że wskazana w powyższym pytaniu droga Nr 801 jest drogą wojewódzką, której zarządcą jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    Z powodu braku odpowiedzi na moje pytanie z m-ca czerwca br. dotyczące naprawy drogi nr 2709 (Żanęcin-Glinianka) zadaje je ponownie, z nadzieją na odpowiedź tym razem. Odcinek tej drogi zwłaszcza w Dziechcińcu jest w coraz gorszym stanie, pomimo drobnych napraw cały czas powstają nowe "dziury-wyrwy". Wydaje się, że takie "łatanie" dziur nie zdaje zupełnie egzaminu, a do tego jeszcze objazd mostu na rzece Świder (Wola Karczewska) dodatkowo ma negatywny wpływ na stan drogi. Obecne jej użytkowanie sprawia coraz więcej trudności w bezpiecznym poruszaniu się po drodze (mijanie tych dziur powoduje nieraz możliwość kolizji z innym pojazdem). Czy naprawdę nic w tej kwestii nie da się zrobić? Rozumiem, że w tym "gorącym"okresie przedwyborczym doskwiera Panu brak czasu, ale proszę o odpowiedź, czy jest konkretny plan modernizacji tej drogi?

    Pozdrawiam.
    (Katarzyna, 08.07.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W załączeniu odpowiedź z Zarządu Dróg Powiatowych w Otwocku:





    Z poważaniem,

    Starosta Otwocki
    Krzysztof Boczarski
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    W jednej z odpowiedzi Pani E. Twaróg jaka widnieje na Waszej stronie znalazłem informację o Stowarzyszeniu "MANUFAKTURA", oto jej fragment:
    " (...) Stowarzyszenia Sympatyków Radia MANUFAKTURA widnieje w rejestrze stowarzyszeń powiatu otwockiego pod. poz. S/ORiS/5051/137/2008. Organem nadzorczym nad większością stowarzyszeń jest starosta; ... Nadzór polega przede wszystkim na stosowaniu środków zapobiegających naruszaniu prawa przez podmiot podlegający nadzorowi lub na zastosowaniu środków dążących do przywrócenia stanu zgodnego z prawem. W myśl przepisów ustawy prawo o stowarzyszeniach głównym kryterium stosowania środków nadzoru jest kryterium legalności. (...)".

    W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Jaki jest adres siedziby tego stowarzyszenia? Na ich stronie internetowej www.ssr.org.pl nie jest podany kontakt, jest umieszczony formularz, gdzie i tak nie odpisują w takich sprawach.
    2. Jaki jest nr REGON i NIP tego stowarzyszenia?
    3. Dlaczego stowarzyszenie to zostało w ogóle zarejestrowane opierając się na opublikowanym na ich stronie statucie? Nie trzeba być prawnikiem, aby stwierdzić, że ten statut zawiera masę błędów merytorycznych, a niektóre jego zapisy są wręcz niezgodne z obowiązującym prawem.
    4. Czy Starosta jako ich organ nadzoru ma jakikolwiek wpływ na treści umieszczane na ich stronie www? Bo jak łatwo można przekonać się głównym tematem tego stowarzyszenia jest totalna krytyka innego stowarzyszenia, jego władz oraz kilku członków oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej, czyli urzędu administracji państwowej i jego pracowników.

    Posiadanie przez stowarzyszenie zwykłe nr REGON i NIP jest obligatoryjne, a ich brak świadczy o nielegalnej działalności.

    Na stronie www swojego stowazryszenia jest nawet bezpośrednia zakładkę "PZK Informacje", gdzie znajduje się 46 tematów w większości pomawiających inne stowarzyszenie. Nie znalazłem żadnego zapisu w ich statucie, że jest to ich statutową działalnością, czyli jest to działalność niezgodna ze statutem. Natomiast na temat statutowej działalności SSR MANUFAKTURA na ich stronie brak jest jakichkolwiek informacji, wystarczy sprawdzić zakładkę "Nasze projekty" - ZERO informacji.

    Panie Starosto myślę, że osoba odpowiedzialna za działalność stowarzyszeń w Waszym Urzędzie zainteresuje się tym dziwnym i tajemniczym stowarzyszeniem.

    Pozdrawiam.
    (Jerzy, 02.07.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Odnosząc się do Pana sugestii poświęconych działalności Stowarzyszenia Sympatyków Radia "MANUFAKTURA" uprzejmie informuję, iż problematykę związaną ze stowarzyszeniami zwykłymi reguluje ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach, która ma charakter ustrojowy, co oznacza, iż normy prawne w niej zawarte dotyczą min. charakteru struktury organizacyjnej działającego pomiotu, jego formy prawnej oraz granic działania. Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, statut każdego stowarzyszenia, czy to zwykłego, czy rejestrowego ma charakter umowy cywilnoprawnej i reguluje przede wszystkim wewnętrzne stosunki między członkami.

    Proszę zauważyć, iż zasada wolności tworzenia min. stowarzyszeń jest zawarta w najważniejszym akcie prawnym (ustawie zasadniczej) Rzeczypospolitej Polskiej - Konstytucji RP art. 12. Natomiast normę zakazującą tworzenia stowarzyszeń wskazującą przesłanki tego zakazu stanowi art. 13 Konstytucji. RP. Pewne regulacje dotyczące działalności stowarzyszeń zostały zaczerpnięte również z prawa cywilnego.

    Ustawa prawo o stowarzyszeniach w żadnym miejscu nie przypisała staroście roli mediatora, negocjatora i w przypadkach konfliktów stowarzyszenia z innymi podmiotami będącymi w obrocie prawnym, nie wydaje się zasadna ingerencja, ze względu na brak ustawowej legitymacji do podejmowania takich działań. Stosowania tego typu nadzoru w ramach ustawowych uprawnień byłoby rażącym naruszenia prawa. Z Pana pisma trudno nawet wywnioskować jakiego charakteru są to zdarzenia.

    Ograniczenia dotyczące zakazu tworzenia stowarzyszeń wymienione są w art. 42 cytowanej ustawy i tworzą katalog zamknięty. Statut nie jest zgodny z przepisami prawa jedynie wtedy, gdy narusza konkretną normę, gdy nie można go pogodzić z pewnymi ogólnymi zasadami prawa lub wyrażanymi przez cały system prawa wartościami.

    Wpis do rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonego przez organ nadzorujący - Starostę ma zawsze charakter deklaratywny, co oznacza, iż nie można powiedzieć, iż wpis do rejestru decyduje o powstaniu stowarzyszenia zwykłego, ujawnia on jedynie stan, którego zaistnienia jest niezależne od organu nadzoru, o przesłankach zakazujących działalności stowarzyszenia, które dają organowi nadzoru uprawnienie wystąpienia do sądu rejestrowego z wnioskiem o wydanie postanowienia zakazującego działalności pisałem powyżej.

    Podaję dane, o które Pan prosił w pkt. 1, 2 swojego wystąpienia, powyższy tekst stanowi odniesie do pkt. 3 i 4 Pańskiego wystąpienia.

    Siedzibą stowarzyszenia:
    05-400 Otwock
    ul. Geislera 10

    adres do korespondencji:
    ul. Mochnackiego 4/77
    02- 042 Warszawa

    NIP 532 201 57 48
    REGON 14 23 95 014.

    Z poważaniem,

    Krzysztof Boczarski
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    Wprawdzie składałem już w tej sprawie zapytanie, ale sprawa o której będę pisał jest nie cierpiąca zwłoki. Chodzi o przebudowę drogi powiatowej Sobienie Kiełczewskie - Zuzanów - Czarnowiec, na którą gmina Sobienie-Jeziory przeznaczyła środki na dofinansowanie. Droga ta w chwili obecnej znajduje się w opłakanym stanie. W ubiegłych latach raz na jakiś czas drogą przejechała równiarka, która choć na krótki okres poprawiała stan drogi. Teraz, nie wspominając o obiecanej przebudowie, nie robi się nic. Proszę Pana Starostę o pomoc w tej sprawie.

    Pozdrawiam.
    (Jacek, 23.06.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    W nawiązaniu do Pana pytania uprzejmie informuję, że na zadanie o którym Pan pisze zarówno gmina, jak i powiat przeznaczyły po 100 000,00 zł, czyli w sumie jest to kwota 200 000,00 zł.

    Termin realizacji zadania przewidziany jest na wrzesień - październik 2010 roku. Wynika on z bardzo dużej ilości zadań, przewidzianych do realizacji w bieżącym roku na drogach powiatowych.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
    Szanowny Panie Starosto

    Moje pytanie dotyczy rozkładu jazdy autobusu, który kursuje na trasie Otwock - Nadbrzeż. Autobus nie kursuje zgodnie z rozkładem jazdy, który został przedstawiony w starostwie w Wydziale Komunikacji. Ludzie
    czekają na przystanku, a kursu po prostu nie ma, bo nie ma kierowcy, bądź z innych przyczyn. Czy tak powinno być? Właścicielka linii zobowiązując się świadczyć takie usługi powinna wywiązywać się ze zobowiązań. Liczę na odpowiedź i interwencję w tej sprawie.

    Pozdrawiam.
    (Paulina, 14.05.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowna Pani

    W odpowiedzi na Pani pytanie dotyczące rozkładu jazdy autobusu na trasie Otwock - Nadbrzeż, uprzejmie prosimy o kontakt bezpośrednio z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Otwocku w celu doprecyzowania problemu, który Pani zgłosiła.

    Kontakt:
    ul. Górna 13
    05-400 Otwock
    tel. (0-22) 779-32-95 w. 331 (kierownik), 351 (z-ca kierownika, transport drogowy),
    e-mail: komunikacja@powiat-otwocki.pl

    Z poważaniem,

    Krzysztof Boczarski
    Starosta Otwocki
  • Pytanie: (kategoria: Drogi)
    Szanowny Panie Starosto

    Kiedy zostanie ponownie otwarta tzw. obwodnica Karczewa, droga nr. 801? Przez Karczew i Otwock przewija się ogromna ilość samochodów. Jak długo ta fatalna sytuacja jeszcze potrwa?

    Pozdrawiam.
    (Łukasz, 12.05.2010 r.)
    Foto
    Odpowiedź:
    Szanowny Panie

    Droga Nr 801 jest w zarządzie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Wiemy, że trwa procedura uzgadniania pozwolenia na wykonanie robót remontowych.

    Niestety, pomimo naszych wystąpień w ww. sprawie, na dzień dzisiejszy nie otrzymaliśmy odpowiedzi w kwestii terminu przeprowadzenia remontu.

    Z poważaniem,

    Mirosław Pszonka
    Wicestarosta Otwocki