Do zadań Wydziału należy w szczególności:
- W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej:
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego;
- przygotowywanie
projektów decyzji administracyjnych i innych pism w sprawach określonych
ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane oraz przepisami
szczególnymi;
- sprawowanie kontroli posiadania
przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
uprawnień do pełnienia tych funkcji;
- wydawanie zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego
- dokonywanie czynności kontrolnych przy wykonywaniu obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego;
- opiniowanie
i uzgadnianie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania
przestrzennego dot. administracji architektoniczno-budowlanej.
- uczestniczenie,
na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i
kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji
związanych z tymi czynnościami;
- wydawanie zezwoleń na
realizację inwestycji drogowych jako organ administracji
architektoniczno-budowlanej w porozumieniu z wydziałem geodezji i
kartografii oraz wydziałem gospodarki nieruchomościami.
2. W zakresie czynności rejestracyjnych, sprawozdanych i materialno-technicznych
prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o
pozwoleniu na budowę i innych rejestrów wymaganych przepisami
szczególnymi oraz bezzwłoczne przekazywanie właściwym organom kopii
decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa
budowlanego;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych;
- przechowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań wydziału;
- obsługa materialno-techniczna i organizacyjna pracowników wydziału;
- obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej do wydziału.