Wzory n/w druków oraz wniosków do pobrania znajdują się na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Otwocku w zakładce: „Wydział Gospodarki Nieruchomościami” .
Przygotowane dokumenty i wyjaśnienia zostaną wysłane listownie bądź pocztą elektroniczną.
Wszelkie niezbędne informacje udzielane są telefonicznie pod nr tel. 22 788-15-34 i 35 wew. 361, 362, 364, 365.
Zakres zadań
- aktualizacja rocznych opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej,
- wydanie decyzji o oddaniu nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu w trwały zarząd,
- wydanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- ustalenie odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne na podstawie art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- ustalenie odszkodowania za nieruchomości wydzielone pod drogi publiczne lub na poszerzenie istniejących dróg publicznych,
- wyrażenie zgody na wykreślenie bezprzedmiotowych wpisów w Księgach Wieczystych,
- oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
- wydanie decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości,
- sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu Otwockiego w drodze przetargowej,
- przekazywanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę,
- sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu Otwockiego w drodze bezprzetargowej,
- ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz zatwierdzanie uproszczonego planu zagospodarowania wspólnoty gruntowej,
- wydanie decyzji o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu lub przekazaniu prawa trwałego zarządu pomiędzy państwowymi lub powiatowymi jednostkami organizacyjnymi,
- wydanie decyzji o wywłaszczeniu nieruchomości i ustaleniu wysokości odszkodowania za wywłaszczoną nieruchomość,
- zwrot wywłaszczonych nieruchomości.