ul. Górna 13, 05-400 Otwock, pok. 203
Do zadań i kompetencji Sekretarza należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad tokiem i terminowością wykonywanych zadań w starostwie;
- koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania starostwa oraz jego komórek wewnętrznych;
- sprawowanie nadzoru nad przygotowywaniem projektów uchwał zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń zarządu;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków przez Dyrektorów, Kierowników samodzielnych biur i innych pracowników zajmujących kierownicze stanowiska urzędnicze;
- koordynowanie prac dotyczących przygotowania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawionych przez zarząd;
- sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań powierzonych w drodze porozumień gminom i innym jednostkom;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją uchwał Rady i Zarządu;
- nadzorowanie bezpośrednio pracy Biura Rady Powiatu oraz Wydziału Organizacyjnego, poza sprawami kadrowymi;
- wykonywanie zadań urzędnika wyborczego w Starostwie.